آرشیو سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۱
اقتصاد
۴

تشکل ها

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه کشور گفت: در سه ماهه نخست امسال تولید کنندگان جوجه یک روزه، مرغ گوشتی و تخم مرغ 500 میلیارد تومان زیان دادند و دولت نیز بیش از 500 میلیارد تومان بابت خرید گوشت مرغ ضرر کرد. حسن مهربانی یگانه با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال وضع بازار محصولات صنعت مرغداری نوسان داشته است، افزود: بر اساس گزارش های موجود در سه ماه نخست امسال حدود 350 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید شد که با احتساب میانگین قیمت فروش هر قطعه 1074 تومان تا امروز تولید کنندگان حدود 50 میلیارد تومان زیان دادند.

ایران: بزرگ ترین تولیدکننده گلاب جهان

معاون دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهادکشاورزی، تولید گل محمدی در کشور را حدود 26 هزار تن عنوان کرد و گفت: رتبه نخست تولید گلاب جهان متعلق به ایران است. میترا مجدزاده با بیان اینکه منشا تولید گل محمدی در جهان ایران است، اظهارداشت: این گل از ایران به دمشق و از آنجا به اروپا برده شده است، به همین دلیل گل محمدی در اروپا به رز دمشقی معروف است. وی با اشاره به اینکه این گل در ارتفاعات بین 2 تا 3 هزار متری از سطح دریا بهترین رشد را دارد، افزود: استان های اصفهان، کرمان، کرمانشاه، فارس و آذربایجان شرقی تولیدکنندگان اصلی گل محمدی در کشور هستند، ضمن اینکه تولید این گل تقریبا در سراسر کشور انجام می شود.

ابطال چهار علامت استاندارد

بیش از 3000 بطری دوغ غیراستاندارد در تهران توقیف شده که مدیرکل اداره استاندارد استان تهران نام تجاری این محصولات توقیف شده را «دهک» عنوان و اعلام کرد: پروانه کاربرد علامت استاندارد چهار فرآورده غذایی ابطال شده است.