آرشیو سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۱
هنر و ادبیات
۱۰
یاد

مستند «سیمین بهبهانی» منتظر مجوز ارشاد است

اعتماد/ به زودی مستند «سیمین بهبهانی» برای مجوز به وزارت ارشاد خواهد رفت. این مستند که همچون دیگر کارهای سنجابی توسط نشر اختران تهیه و به بازار ارایه خواهد شد در مراحل آخر تولید قرار دارد. سعید اردهالی، مدیر نشر اختران در گفت وگو با «اعتماد» گفت: «از سه سال پیش که با آقای سنجابی صحبت می کردیم جرقه ساخت این مستندها زده شد و تصمیم گرفتیم که از مشاهیر زنده کشورمان یادگاری هایی داشته باشیم و کاری در این خصوص انجام شود. لیستی آماده شد و الان هم 15 کار انجام شده که در مراحل مختلف فنی قرار دارند.»

به گفته وی در مستند «سیمین بهبهانی» تعدادی از کارشناسان حوزه شعر و ادبیات صحبت کرده اند: «در این کار با خود ایشان صحبت شده است که فکر می کنم طولانی ترین و شاید آخرین گفت وگوی ایشان باشد. کسانی مثل دکتر کاخی، مشیت علایی،بهاالدین خرمشاهی و دیگران درباره سیمای ادبی بانوی غزل در این مستند صحبت کرده اند»

به گفته مدیر نشر اختران، این نشر آثاری درباره زندگی و آثار کسانی چون هوشنگ ابتهاج، شفیعی کدکنی، محمود دولت آبادی را نیز در دست انتشار دارد که پس از طی مراحل فنی برای مجوز به وزارت ارشاد خواهند رفت. اما آن طور که اردهالی می گوید تاکنون استقبال از این آثار در حد انتظار نبوده است: «استقبال مخاطبان کم و بیش بد نبوده اما انتظارات

برآورده نشده است.

به نظر می رسد باید بیشتر کارکنیم. این یک قدردانی و زنده نگه داشتن چهره های هنری و فرهنگی سرزمین ما است. به هر حال باید این کار انجام می شد و امیدوارم این آثار در ادامه مورد استقبال بیشتری قرار بگیرند».

ساخت چنین مجموعه ای قطعا نیازمند حمایت مالی و معنوی فراوانی است که سختی های خود را به ویژه در وضعیت کنونی بازار فرهنگی دارد: «بی تردید عمده زحمات را تیم کارگردانی و تولید متحمل شده اند. به هر حال هماهنگی هایی که باید صورت بگیرد با شخصیت های مختلفی که معمولاوقت شان پر است کار ساده ای نیست. برای ما هم در مقام تهیه کننده جور کردن سرمایه این مجموعه چندان ساده نبود، چراکه مشخص نیست کی این سرمایه باز خواهد گشت تا بتوانیم کارهای دیگری را انجام دهیم»

همچنین اردهالی خبر داد که طبق برآورد ها احتمالااین اثر مهرماه منتشر شود.