آرشیو سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۶
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

اوراق سلف نفت کوره بزودی منتشر میشود

بورس انرژی بزودی میزبان عرضه بخش دوم اوراق سلف استاندارد نفت کوره با سود سالانه 25 درصد خواهد بود که در صورت افزایش قیمت نفت میتواند تا 28 درصد افزایش یابد. مدیرعامل بورس انرژی عرضه مرحله دوم انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره به مبلغ یک هزار میلیارد ریال، بزودی در بورس انرژی انجام میشود.

امضای اساسنامه بانک توسعه زیرساخت آسیا

مراسم رسمی امضای اساسنامه بانک توسعه زیرساخت آسیا صبح دوشنبه با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و مقامات بیش از 50 کشور عضو در تالار بزرگ ملی خلق چین امضا شد. وی با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار تشکلهای اقتصادی جمعی از جمله بانک توسعه زیر ساخت آسیا در روند توسعه اقتصادی جهان، همکاری و تعامل سازنده کشورهای عضو را ضامن بقای این مجموعه اقتصادی توصیف کرد.

گاز تولیدی فاز 19، زمستان به شبکه سراسری می رسد

حمیدرضا مسعودی مجری فاز 19 میدان مشترک پارس جنوبی از تلاش شرکت نفت و گاز پارس برای تزریق 500 میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری از محل گاز تولیدی این فاز تا پیش از آغاز فصل زمستان خبر داد.

خرید تضمینی گندم به مرز 4 میلیون تن رسید

از آغاز برداشت گندم تا تاریخ هفتم تیر ماه سال جاری 3 میلیون و 983 هزار و 377 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.