آرشیو سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۵
سیاسی
۲

سردار فدوی: حیات آینده جهان به امنیت خلیج فارس وابسته است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اولین رسالت انقلاب اسلامی کمک رساندن به مسلمانان است و در این روند نیروهای مسلح بویژه سپاه که صرفا یک نیروی نظامی نیست نقش خود را درک کرده و در راستای تحقق آن، تمام آنچه را که باید وجود داشته باشد مهیا کرده است.

به گزارش فارس، سردار علی فدوی با تاکید بر این که حیات آینده جهان وابسته به امنیتی است که باید در خلیج فارس برقرار شود گفت: این یک وظیفه اسلامی بر دوش ما وسایر کشورهای مسلمان است که امنیت را نه تنها برای خود بلکه برای سایرین فراهم کنیم تا با تامین این امنیت در وضعیت مناسب تری قرار گیرند. فدوی با بیان این که تامین انرژی جهانی حال حاضر و آینده جهان بر عهده خلیج فارس و کشورهای مسلمان حوزه خلیج فارس است، اظهار کرد: اکنون روزانه 20 میلیون بشکه نفت از این منطقه به تمام دنیا صادر می شود که این میزان با توجه به محدود بودن سایر منابع نفت دنیا در آینده نه چندان دور، افزایش یافته و به 40 تا 50 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

وی افزود: آمریکایی ها می خواهند از موضوع انرژی موجود در خلیج فارس برای ادامه سلطه خود بر دنیا استفاده کنند، که ما باید به عنوان یک وظیفه مسلمانی در قالب یک روند طبیعی وسالم اقتصادی این موضوع را دنبال کنیم.