آرشیو سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۵
اقتصاد
۴
خبر کوتاه

بهانه جویی جدید ترکیه برای اتوبوس های ایرانی

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اعلام جریمه و بازگرداندن اتوبوس های ایرانی توسط ترکیه گفت: به نظر می رسد ترکیه بعد از آن که در مساله کامیون ها به اهدافش نرسید، به دنبال ایجاد مشکلات جدیدی در حوزه حمل ونقل خصوصا حمل ونقل مسافری است.

محمدجواد عطرچیان در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: از ده روز پیش ترکیه به جریمه و برگرداندن تعدادی از اتوبوس های ایرانی اقدام کرده است.

وی با بیان این که دلیل این اقدام ترکیه را نمی دانم، افزود: تعدادی از اتوبوس های ایرانی توسط طرف ترک برگردانده شده و آنها را جریمه کرده است. این موضوع را از طریق وزارت امور خارجه و سفارت ایران در آنکارا پیگیری می کنیم تا دلایل این اتفاق را به ما بگویند. وی تصریح کرد: قاعدتا در موافقت نامه هیچ مشکلی نداریم و به نظر می رسد ترکیه بعد از بحث هایی که در کامیون مطرح شد و به اهدافش نرسید دنبال این است که مشکلات جدید دیگری در حوزه حمل ونقل خصوصا حمل ونقل مسافر ایجاد کند.

پیشنهاد کاهش نرخ سی.ان.جی

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی. ان. جی با بیان این که کاهش نرخ سی.ان.جی توسط دولت باعث افزایش مصرف این نوع سوخت و کاهش مصرف بنزین شده است، گفت: برای تشویق بیشتر مردم به استفاده بیشتر از سی.ان.جی پیشنهاد داده ایم نرخ سی.ان. جی به 25 تا 30 درصد قیمت بنزین کاهش پیدا کند.

اردشیر دادرس در گفت وگو با ایرنا در خصوص تاثیر کاهش نرخ سی.ان.جی (گاز طبیعی فشرده) در مصرف بنزین، اظهار کرد: پس از تصمیم دولت برای کاهش نرخ سی.ان.جی به 500 تومان برای هر کیلوگرم، مصرف سی.ان.جی افزایش قابل توجهی یافته و در مقابل، میزان مصرف بنزین را کاهش داده است.

وی با بیان آن که بررسی ها نشان می دهد، کاهش نرخ تا 15 درصد مصرف سی.ان.جی را افزایش می دهد، افزود: پیش از این، روزانه 5/ 18 تا 19 میلیون مترمکعب سی.ان.جی در کشور مصرف می شد که پس از کاهش قیمت، استقبال از این نوع سوخت حدود یک میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا کرده است.دادرس تصریح کرد: البته پیشنهاد ما این است که برای تشویق مردم به استفاده از سی.ان.جی نرخ این نوع سوخت کاهش بیشتری یافته و به 25 تا 30 درصد نرخ بنزین برسد. چرا که قیمت مناسب سی.ان.جی 300 تومان است.