آرشیو سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۵
جهان
۶

خشم افغان ها از عملیات شبانه آمریکا در پروان

مردم خشمگین افغانستان روز گذشته با برگزاری تظاهراتی، عملیات اخیر نظامی سربازان آمریکایی را در منطقه محکوم کردند؛ در حالی که عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان ضمن دعوت مردم به آرامش، قول داده است به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش پرس تی وی، تظاهر کنندگان می گفتند عملیات اخیر نظامی سربازان آمریکایی در منطقه موجب آزار و رعب و هراس ساکنان از جمله زنان و کودکان شده است.

معترضان همچنین در تجمع اعتراض آمیز خود در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان، با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی، خواستار عذرخواهی آمریکایی ها شدند.

مردم خشمگین استان پروان پس از آن شعار «مرگ بر آمریکا» و «زنده باد مجاهدین» سردادند. نظامیان آمریکایی در عملیاتی، محل انبار سلاح و مهمات فرمانده احمدخان را محاصره و آن را بمباران کردند.

خبرنگار بی. بی. سی با اشاره به این واقعه گزارش کرد مردم معترض به خیابان ها ریختند، راهپیمایی کردند و شاهراه کابل مزارشریف را برای ساعاتی بستند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، صبح دیروز در جلسه شورای وزیران در واکنش به این حوادث گفت: مردم مسلح در واکنش به این عملیات به خیابان ها و روستاها سرازیر شده اند و راه کابل مزارشریف بسته و مکاتب مسدود شده است.

عبدالله عبدالله در ادامه صحبت های خود مردم محل را به آرامش فراخواند و گفت حکومت برای برقراری عدالت از حق، جان و مال مردم دفاع خواهد کرد.

در یک خبر دیگر مربوط به افغانستان، روز گذشته منابع خبری افغانستان اعلام کردند 11 سرباز ارتش این کشور در یک کمین گروه طالبان در شهرستان کرخ هرات کشته و 9 نفر از آنان زخمی شدند.