آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۹۶
شهرستان ها
۷

فروش اوراق مشارکت برای قطار شهری شیراز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: امسال برای تامین بخش از منابع مورد نیاز برای تکمیل خط یک قطار شهری شیراز، 180 میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش می رسد.

خلیل رضائیان، پروژه قطار شهری شیراز را بزرگ ترین پروژه این کلانشهر دانست و اظهار داشت: استانداری فارس سهم 50 درصدی دولت برای تکمیل پروژه قطار شهری را دنبال می کند. وی از تعهد دولت برای تحقق100 درصدی اعتبارات قطار شهری درسال های 94 و 95 خبر داد و گفت: استفاده از اوراق مشارکت نیز در سال گذشته 120 میلیارد تومان و امسال نیز 180 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و از مبحث تهاتر نیز در قانون بودجه استفاده می شود.

شهردار شیراز گفت: تکمیل خط یک قطار شهری شیراز نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار است. در همین حال علی رضا پاک فطرت اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده و همزمان با پایان کار دولت و شورا، ادامه خط یک از میدان الله تا نمازی را به طول 14 کیلومتر به بهره برداری برسد و فاز یک این پروژه به شکل کامل قابل استفاده باشد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه تجهیزات مخابراتی و واگن های مورد نیاز خط یک هزینه زیادی دارد، تصریح کرد: علاوه بر اوراق مشارکت، 200 میلیارد تومان توسط شهرداری و 100 میلیارد تومان توسط دولت به این پروژه اختصاص می یابد.

پاک فطرت از تعهد وزارت کشور برای تامین واگن خط یک خبر داد و گفت: امور عمرانی ادامه خط یک در سه شیفت کاری و علی رغم تمام دشواری ها ادامه دارد.