آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۷
ایران زمین
۱۴

تنها دکه مطبوعاتی«وایقان» تعطیل شد

سید مسلم یگانه

شهر «وایقان» از توابع شهرستان شبستر تنها یک دکه مطبوعاتی داشت که آن هم به دلایل نامعلومی برچیده شده و در گوشه ای از گورستان «روضه الزهرا(س)» این شهر جا گرفته است.

«حسین قلی مسعود زاده» صاحب این دکه و نماینده فروش نشریات در وایقان آذربایجان شرقی در این باره به خبرنگار «ایران» گفت: 20 سال است که فعالیت مطبوعاتی دارم و نمی دانم چرا شهرداری وایقان این دکه مطبوعاتی را که نشریات محلی و سراسری را به فروش می رساند برچیده و به قبرستان فرستاده است.

وی با اشاره به اینکه در این دکه اقلام فرهنگی به مردم ارائه می شد، بیان کرد: در حال حاضر مردم فرهنگ دوست وایقان برای تهیه نشریات با مشکل مواجه هستند و مراجعات بنده به مسئولان مربوطه در این خصوص نیز تاکنون بدون پاسخ مانده است. مسعودزاده از اینکه اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شبستر تاکنون در مورد این مساله فرهنگی سکوت اختیار کرده و عکس العملی از خود نشان نداده گلایه کرد و افزود: اداره ارشاد باید حامی ما باشد و فقط به دادن مجوز اکتفا نکند. وی خواستار حمایت همه جانبه اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان از مطبوعات و روزنامه های منطقه شد.

گفتنی است، وضعیت دکه های مطبوعاتی شهرستان شبستر در دیگر شهرهای آن نیز بهتر از این نیست که همکاری و حمایت شهرداری و اداره ارشاد این شهرستان را برای رونق نشریات منطقه می طلبد.