آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۶
جامعه
۱۷

جریمه 1.6 میلیارد تومانی مالک باغ خشک شده ستارخان

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جلسه دیروز شورای شهر تهران توضیحاتی را درخصوص باغ خشک شده ستارخان ارائه کرد.

این باغ هفته گذشته پذیرای عده ای از خبرنگاران و رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری بود، که هر دو عضو شورای شهر، شهرداری را در به وجود آمدن این فاجعه مقصر می دانستند.

این باغ 30 هزار متری گویا تا کمتر از پنج سال پیش باغی شاداب بوده و به اذعان این دو عضو شورا توت و انار و انجیرهای آن به مردم محل فروخته می شده، اما بتدریج خشک شده و به حال و روز امروز افتاده که تکه زمینی خشک و بی بر است.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی با حضور در صحن علنی شورای شهر با بیان این که از هفته گذشته تاکنون دو مرتبه از باغ ستارخان بازدید کرده است، گفت: این زمین 12 هزار و 360 متر است و از مدیرعامل سازمان پارک ها درخواست کرده ام پرونده این باغ را بیاورد و در اختیار اعضای شورای شهر و رسانه ها قرار دهد.

وی با بیان این که در سال 90 رای به باغ بودن این زمین داده ایم، افزود: در بازدید میدانی که دوباره اردیبهشت امسال از این باغ داشتیم، پرونده آن به کمیسیون ماده 7 ارجاع شد و 30 خرداد نیز یک میلیارد و 600 میلیون تومان جریمه برای مالک این باغ در نظر گرفتیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که شهرداری بر اساس تبصره یک ماده 6 عمل می کند، گفت: روز یکشنبه ضمن تماس با شهردار منطقه، تعدادی نیرو برای پاکسازی و آبیاری باغ به محل اعزام شدند که در حین کار، صاحبان این زمین تجمع کردند و پس از صحبت هایی درخصوص تهاتر، با هم به توافق رسیدند.