آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۶
اقتصاد
۴

مهر تائید سازمان بازرسی کل کشور بر گم شدن پول دکل نفتی

در حالی که طی روزهای اخیر اظهارات ضد و نقیضی درباره گم شدن یک دکل نفتی در دولت قبل در افکار عمومی و شبکه های اجتماعی منتشر شده، سازمان بازرسی کل کشور دیروز رسما گم شدن پول این دکل نفتی را تائید کرد.

در این اخبار گفته شده بود، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت در دولت گذشته اقدام به خرید یک دستگاه دکل حفاری به نام «فورچونا» از شرکت جی. اس.پی رومانی کرده است، اما به رغم پرداخت پول، این دکل به ایران نیامده و مشخص نیست کجاست. به دنبال این اخبار، بیژن زنگنه وزیر نفت نیز بروز تخلف در خرید چنین دکلی را تائید کرد و موجی از اظهارنظرهای طنز در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها در این خصوص شروع شد. با این حال این اظهارنظرها رسمیت نداشت تا این که دیروز با تائید سازمان بازرسی کل کشور همراه شد. در این باره رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که اصل موضوع گم شدن 87 میلیون دلار در خرید یک دکل نفتی صحت دارد، گفت: آخرین گزارش سازمان بازرسی درخصوص این موضوع به مراجع قضایی ارسال شد. ضرب رقم 87 میلیون دلار در دلار آزاد 3200 تومان نشان می دهد حجم ریالی پول گمشده این دکل نفتی 278 میلیارد تومان است. قاضی ناصر سراج در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، درباره سرنوشت دکل نفتی گمشده ایرانی افزود: افرادی که این پول را هزینه کرده اند تاکنون نتوانسته اند هیچ دلیلی ارائه کنند که این پول حتما به شرکت فروشنده تحویل شده است.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور تاکنون هشت گزارش مفصل در این خصوص از شرکت نفت تهیه کرده که آخرین گزارش آن دیروز تهیه و به مراجع قضایی ارسال شد.