آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۶
ورزش
۱۸

دباغیان: کوتاه می آمدیم دیگر سنگ روی سنگ بند نبود

اخراج دوباره 3 کاراته کای معترض

موسی گنج زاده، کیوان بابان و سعید فرخی که هفته گذشته در اعتراض به نوع برگزاری رقابت های انتخابی از تیم کنار رفته بودند، پس از دعوت مجدد به اردوی تیم ملی، برای دومین بار به دلیل مخالفت با حضور در مسابقه انتخابی از تیم ملی اخراج شدند.

انتخابی تیم ملی کاراته در حالی هفته گذشته در قم برگزار شد که پیش از برگزاری مسابقات انتخابی گنج زاده، بابان و فرخی به نحوه تصمیمات کادر فنی و نحوه برگزاری انتخابی اعتراض داشتند و به نشانه اعتراض اردوی تیم ملی را شبانه ترک کردند. اگرچه به دنبال برگزاری جلسه ای با حضور علیرضا سمندر و محسن آشوری، رئیس و دبیر فدراسیون کاراته هر سه نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند، اما به دنبال درخواست کادرفنی تیم ملی بزرگسالان برای برگزاری یک دوره مسابقه انتخابی باز هم گنج زاده، بابان و فرخی با این موضوع مخالفت کردند و کادر فنی نیز هر سه کاراته کا را از اردوها کنار گذاشت. غلامرضا دباغیان، سرمربی تیم ملی کاراته با بیان این که اجازه نمی دهم کاراته کاها برای تیم ملی تصمیم گیری کنند، گفت: من از ابتدا با این تصمیم فدراسیون مبنی بر بازگشت این سه نفر به اردوی تیم ملی موافق نبودم ولی به درخواست رئیس و دبیر فدراسیون فرصت دیگری به آنها دادیم که البته از آن استفاده نکردند.

وی افزود: اگر مقابل آنها کوتاه می آمدیم دیگر سنگ روی سنگ بند نبود و نمی توانستیم تیم ملی را اداره کنیم. مگر می شود کاراته کا برای تیم ملی تصمیم گیری کند؟ چگونه می توانم حق کسی که برخلاف این نفرات به برنامه های تیم ملی احترام گذاشته و در مسابقات انتخابی شرکت کرده و انتخاب شده را ضایع کنم؟ خوشبختانه کاراته ایران توان بالایی دارد و قائم به فرد نیست. هیچ کاراته کایی حتی مهدی زاده نمی تواند ادعا کند در ایران از همه بهتر است. بین نفرات اول و دوم فاصله زیادی نیست به همین دلیل می توانیم پنج تیم ملی با اندک اختلاف فنی را برای حضور در مسابقات معتبر مهیا کنیم.