آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۶
ورزش
۱۸

به دنبال صعود به فینال کوپا آمریکا پس از 28 سال

شیلی تا صبح نخوابید

یک سوپرگل از وارگاس، جشن شبانه مردم شیلی را کامل کرد؛ لاروخا با پیروزی 2 بر یک مقابل پرو، پس از 28 سال بار دیگر به فینال رقابت های کوپا آمریکا صعود کرد.

نزدیک به 46 هزار شیلیایی ورزشگاه ناسیونال شهر سانتیاگو را به رنگ قرمز درآورده بودند تا صعود تیم ملی کشورشان به فینال کوپاآمریکا را جشن بگیرند. پرو حریف سرسختی بود، اما داور ونزوئلایی با اخراج کارلوس زامبرانو در دقیقه 20، خیلی زود به کمک میزبان آمد.گل اول بازی را ادواردو وارگاس در دقیقه 42 به ثمر رساند تا نیمه اول با برتری شیلی به پایان برسد، با این حال یک گل به خودی برای دقایقی ورزشگاه را به سکوت کشاند. پرو در دقیقه 60 با گل به خودی گری مدل بازی را به تساوی کشاند. البته این سکوت دوام زیادی نداشت، چراکه چهار دقیقه بعد شیلی با شوت تماشایی وارگاس برای دومین بار در این بازی از حریف خود پیش افتاد. این مسابقه در نهایت با برتری 2 بر یک شیلی به پایان رسید تا میزبان پس از 28 سال بار دیگر خود را در فینال کوپا ببیند.

پس از این بازی، خورخه سامپائولی، سرمربی آرژانتینی تیم شیلی گفت: بازی مهمی برایمان بود. بازیکنان و اعضای کادر فنی همگی هیجان زده بودند که در این مرحله بازی می کنند. ما هیجان فراوانی را در اطراف خود حس می کردیم و البته می دانستیم که چه دیدار سختی در پیش داریم. وی افزود: شیلی تاکنون در کوپا آمریکا خوب بازی کرده است. اکنون اعتماد به نفس تیم من بیشتر شده، اما باید بدانید که فینال، برای ما از همه دیدارهای قبلی سخت تر است. ریکاردو گارکا، سرمربی آرژانتینی تیم ملی پرو هم پس از پایان این بازی با تاکید بر شایستگی تیمش گفت: اگر این رویارویی تا دقایق پایانی مسابقه 11 نفره پیش می رفت و بازیکن ما اخراج نمی شد، ما مقابل شیلی بازنده نبودیم و این نتیجه رقم نمی خورد.

آخرین باری که تیم ملی فوتبال شیلی به فینال رقابت های کوپا صعود کرد به سال 1987 برمی گردد که آنها در نیمه نهایی و در وقت های اضافی با نتیجه 2 بر یک از سد کلمبیا عبور کردند. البته شیلی که در هر چهار حضور خود در فینال شکست خورده، این بار امیدوار است برای نخستین بار در تاریخ قهرمان رقابت های کوپا شود.