آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۶
ورزش
۱۳

ورود به گینس با ثبت جهانی

ثبت جهانی با رکوردهای متعدد یکی از آرزوهای ورزشکاران رشته های مختلف بویژه هنرهای فردی و نمایشی است. از روپایی زدن توپ فوتبال تا پله نوردی و شنا با یک دست گرفته تا سقوط آزاد از ارتفاع، همه و همه کارهای پرهیجانی است که میل ورزشکاران را به ثبت رکوردشان در جهان بیشتر می کند و البته در این میان ورود به کتاب گینس هم انگیزه های خاصی در آنها به وجود می آورد.

این که می گویند ورزش سن و سال نمی شناسد هم ارتباط مناسبی با ثبت رکورد در سطح جهانی و کتاب گینس دارد زیرا از نوجوانان 12 ساله تا افراد 50 تا 60 ساله هم می توانند در حد خود به ورزش بپردازند آن هم از نوع رکوردزنی. چگونه باید این مسیر را طی کرد، پرسش جام جم از نادعلی برزگر است که این روزها با ورود به گینس، به دنبال رکوردهای تازه است. برزگر می گوید: تمرین و پشتکار مهم ترین عامل رسیدن به موفقیت در سطح جهانی است.

نادعلی برزگر 51 ساله، رکورددار سریع ترین میل باستانی ده کیلویی در یک دقیقه است که موفق شد 132 حرکت را در این زمان به نام خود ثبت کند. او با ثبت رکورد در شنای یک دست (باستانی)، به دنبال ثبت این رکورد در سطح جهانی و کتاب گینس است. برزگر درباره ورزش در این سن و سال می گوید: من از سال 56 زمانی که 13 سال داشتم در باشگاه کارگران ورزش بوکس را آغاز کردم و بعد از یک سال به رشته باستانی ورود کرده و اکنون 37 سال است این ورزش را ادامه می دهم. برزگر سه رکورد در ایران دارد. بعد از رکورد سریع ترین میل باستانی و شنای یک دست باستانی در یک دقیقه که 90 بار انجام داد، سومین رکورد وی زدن 900 میل باستانی در 9 دقیقه بود که برای تمام این رکوردها گواهی دارد.او به رکوردهای ایران راضی نیست و می خواهد رکورد جهانی ثبت کند. برزگر می گوید: رکورد جهانی را در تمرینات زده ام. یک هندی 113 شنای دو دست سوئدی داشته است، اما من با یکدست به رکورد 115 رسیده ام.