آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۸
اجتماعی
۴

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار «ایران»:آیین نامه تامین امنیت فعالیت دانشگاهی تدوین می شود

اتفاقات دانشگاه شیراز موجب شد بازنگری و تدوین دوباره آیین نامه تامین امنیت فعالیت دانشگاهی از سوی وزارت علوم و با همکاری وزارت کشور در دستور کار قرار گیرد.

این موضوعی بود که سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار «ایران» اعلام کرد. بعد از حمله افراد ناشناس به علی مطهری و به هم خوردن سخنرانی او در دانشگاه شیراز، مسئولان وزارت علوم به این فکر افتادند تامین امنیت سخنرانان دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار دهند. موضوعی که هاشمی بر آن تاکید کرد و گفت: «اتفاقات و قضایای دانشگاه شیراز موجب شد جلساتی با حضور دستگاه های مختلف امنیتی برگزارشود تا بتوانیم آیین نامه تامین امنیت فعالیت دانشگاهی را به شکلی کارآمدتر بازنگری کنیم. در تدوین این آیین نامه تصمیم داریم که به تامین امنیت دانشگاهیان و سخنرانان و میهمانان بیشتر توجه کنیم. اینکه نهادهای و دستگاه های مختلف برای تامین امنیت میهمانان دانشگاه در بیرون و داخل دانشگاه چه وظایفی را برعهده دارند. همین طور در این آیین نامه وظایف دانشگاه را در قبال میهمان ها و سخنران ها تشریح خواهیم کرد و در سوی دیگر مدیریت امنیتی شهرها را نیز وارد عمل خواهیم کرد که به دانشگاه ها در زمینه تامین امنیت میهمان ها کمک کنند.» او افزود: «هنجارشکنی و افراط و تفریط را در فضای دانشگاه به هیچ عنوان قبول نداریم. در این سال ها نیز همگان شاهد بودند در دانشگاه ها تنش ها بسیار کم بود. البته در آن حادثه داخل دانشگاه هیچ تنشی بین دانشجویان به وجود نیامد. بعد از اتفاقات شیراز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری موضوع دانشگاه شیراز و اتفاقات این چنینی را در سطح دولت و در سطوح مختلف پیگیری کرد. ما هم مکاتبات بسیاری با نهادهای امنیتی و قضایی داشتیم تا با هنجارشکن ها برخورد جدی داشته باشند.»