آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۸
اقتصادی
۶

خبرهای کوتاه

گرانی کاذب محصولات به سبب وجود دلالان

مراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: با حذف واسطه گران و دلالان بازار این امر به نفع دولت و تولید کننده است، زیرا حضور پر رنگ آنها در بازار منجر به گرانی کاذب محصول و پایمال کردن حقوق مصرف کننده خواهد بود.

سهم صنعت، معدن و تجارت در GDP 38 درصد است

علی یزدانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: به صورت کلی هم اکنون سهم صنعت، معدن و تجارت در تولید ناخالص داخلی حدود 38 درصد است.

تکمیل 836 هزار اظهارنامه مالیاتی

نادر آریا رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مودیان مالیاتی تا پایان تیر فرصت دارند از طریق اینترنت اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کنند، گفت: تاکنون 836 هزار و 555 مودی اظهارنامه خود را تکمیل و قبض پرداخت مالیات را دریافت کرده اند.

کاهش 15 درصدی قیمت انواع میوه

سید حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش 15 درصدی قیمت انواع میوه در بازار خبر داد و گفت: در 5 روز آینده با افت چشمگیر قیمت هندوانه مواجه خواهیم بود.

عرضه 100 هزار تن سنگ آهن سنگان در بورس کالا

روز چهارشنبه 10 تیرماه، 100 هزار تن سنگ آهن دانه بندی مجتمع سنگ آهن سنگان با قیمت پایه 17 دلار در هر تن در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد. به گزارش بورس کالای ایران، در این روز و در مجموع، حدود 277 هزار تن انواع کالادر بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه می شد.

بدهی فرانسه از مرز 2 هزار میلیارد یورو گذشت

بدهی دولتی فرانسه در سه ماه نخست سال جاری میلادی با 6/51میلیارد یورو افزایش به 2 هزار و 89 میلیارد یورو رسید.

این مقدار بدهی برای فرانسه معادل 5/97درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور محسوب می شود، این در حالی است که بدهی های فرانسه در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی معادل 6/95 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور گزارش شده بود.