آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۸
شوک امروز
۱۲

قاتل 16 ساله پیتزافروشی در کمیسیون پزشکی قانونی

گروه شوک: عامل جنایت در پیتزافروشی باید در کمیسیون پزشکی قانونی تحت کاوش های تخصصی قرار گیرد.

این پسر در 16 سالگی قتل را انجام داده است و با وجود اینکه حکم قصاص صادر شده، باید رشد عقلی اش در زمان جنایت به اثبات علمی برسد.

ظهر 24 خرداد ماه سال 92 ماموران پلیس در جریان جنایت خونینی در یک پیتزافروشی در خیابان کمیل قرار گرفتند.

دقایقی بعد تیم جنایی با حضور در محل با جسد خون آلود پسر جوانی به نام «رامین» روبه رو شد که با ضربه های جسم تیز از پای درآمده بود. بررسی های مقدماتی نشان داد که قربانی در پیتزافروشی کار می کرد.

کارآگاهان در تحقیقات میدانی پی بردند که دو جوان هراسان از پیتزافروشی خارج شده و پس از سوار شدن به موتوری با سرعت گریخته اند.

همین سرنخ کافی بود تا پلیس جنایی برای دستگیری دو جوان موتورسوار به بازبینی دوربین های مداربسته آنجا دست بزنند.

همزمان پسر 16 ساله ای به اداره پلیس رفته و خود را قاتل رامین معرفی کرد.

این پسر نوجوان که «بهروز» نام دارد، در بازجویی ها به کارآگاهان گفت: ظهر روز حادثه با برادرم «بهزاد» برای خوردن ساندویچ به پیتزافروشی رفتیم. در آنجا بین ما و رامین دعوایی درگرفت. در یک لحظه من عصبی شدم و خون جلوی چشمانم را گرفت و شیشه نوشابه را شکستم و با آن ضربه ای به گردن رامین زدم و دیدم او روی زمین افتاد، ترسیدیم و پا به فرار گذاشتیم تا اینکه دچار عذاب وجدان شدم و تصمیم گرفتم خودم را به پلیس معرفی کنم.

پس از تکمیل تحقیقات قضایی بهروز در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و از سوی پنج قاضی به قصاص نفس محکوم شد.

حکم قصاص نفس بهروز وقتی به ایستگاه دیوان عالی کشور رسید، قضات شعبه 24 دیوان عالی کشور با استناد به قانون جدید در زمینه مجرمان زیر 18 سال خواستار بررسی پزشکی رشد عقلی این متهم به قتل شدند.

صبح دیروز بهروز به دادگاه کیفری اعزام شد تا با دستور قضایی برای بررسی رشد عقلی اش در زمان قتل به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شود.