آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۸
ایران زمین
۱۴

فرودگاه اهواز توسعه می یابد

مجتبی گهستونی

اهواز- فرودگاه اهواز با 284 هکتار مساحت، کوچکترین و کم عرض ترین فرودگاه ایران از نظر ترافیک بار و جابه جایی مسافر محسوب می شود. این فرودگاه که چهارمین فرودگاه کشوراعلام شده، در جدیدترین ماموریت خود پس از بالابردن ضریب ایمنی و خدمات، می تواند زمینه ساز توسعه و موتور محرک خوزستان باشد.

فرودگاه اهواز درسال 93 بیش از 2 میلیون و 300هزار مسافر را با 15 خطوط هوایی داخلی و خارجی به بیش از 25 مقصد داخلی و خارجی جابه جا کرده است. با توجه به برخورداری این فرودگاه از 60 پرواز روزانه انتظار می رود که امسال 2 میلیون و 800 هزار نفر جابه جایی صورت گیرد.

«محمدسعیدشرفی»مدیرکل فرودگاه های خوزستان درخصوص چشم اندازهای فرودگاه اهواز در گفت و گو با «ایران» از افزایش 8 هزار و 900 متر مربعی به مجموع مساحت ترمینال های مسافری این فرودگاه بین المللی خبر داد و افزود: این افزایش در قالب طرح جامع توسعه فرودگاه صورت گرفته و مراحل تکمیلی خود را می گذراند. در این طرح 6 هزار متر مربع به مساحت ترمینال پروازهای خارجی و 6 هزار و 900متر مربع دیگر به مساحت ترمینال مسافری پروازهای داخلی اضافه می شود. مساحت سالن های مسافری موجود در بخش پروازهای داخلی و خارجی 8 هزار و 700متر مربع است که با تحقق طرح توسعه این رقم به بیش از دو برابر می رسد. به طور میانگین، در فرودگاه اهواز در بخش داخلی و خارجی روزانه 60 پرواز به صورت رفت و برگشت انجام می شود و ظرفیت فعلی سالن های مسافری بین دو هزار و 500 تا سه هزار نفر در روز است.

پیش تر«غلامحسین باقریان»عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه های کشور در دیدار با استاندار خوزستان اعلام کرد: فرودگاه اهواز با توجه به وسعت استان، باید برای 100 سال آینده برنامه ریزی شود و از استانداری درخواست می شود تا هرچه سریعتر طرح جامع فرودگاه جدید را تهیه و مشکلات تملک زمین فرودگاه را حل کرده و مطالعات زیست محیطی منطقه را به اتمام برساند. در حال حاضر زمینی بالغ بر یک هزار و 200 هکتار برای ساخت فرودگاه جدید اهواز در نظر گرفته شده و دو ضلع زمین دیوارکشی شده است.