آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۹۷
صفحه آخر
۱۲

فرودگاه نجران عربستان به تصرف انقلابیون درآمد

نیروهای جنبش معارض آزادگان «نجران» که چندی پیش با انصارالله بیعت کردند، پس از درگیری های شدید با نیروهای رژیم آل سعود کنترل فرودگاه منطقه ای شهر مرزی نجران در عربستان را بدست گرفتند.

به گزارش فارس، نیروهای جنبش معارض آزادگان نجران دیروز(چهارشنبه) به فرودگاه منطقه ای نجران در جنوب عربستان حمله کرده و پس از درگیری با نیروهای رژیم آل سعود فرودگاه را به طور کامل تصرف کردند.

طبق گزارش های منتشر شده، در جریان این درگیری ها دست کم 30 نظامی سعودی به هلاکت رسیدند. نیروهای جنبش آزادگان نجران روز سه شنبه نیز با کمک قبایل این منطقه یک فروند بالگرد ارتش عربستان را در جنوب منطقه نجران ساقط کرده بودند. این جنبش اعلام کرد بالگرد فوق را با ضد هوایی هدف قرار داده است. نیروهای رژیم آل سعود طی روزهای گذشته روستاهایی در نجران را با بیش از بیست فروند موشک بمباران کرده بودند که بر اثر آن ده ها تن کشته و زخمی شدند. فعالان عربستانی در منطقه نجران چندی پیش با صدور بیانیه ای اقدام به تشکیل جنبش مسلحانه ای به نام «جنبش آزادگان نجران» کرده و همبستگی خود را با مردم مظلوم یمن در مقابل رژیم آل سعود اعلام کرده بودند.

قبایل منطقه نجران حدود دو هفته پیش علیه رژیم سعودی اعلان جنگ و این رژیم را به خیانت در تمام معاهدات محکوم کرد و خواستار جدایی نجران از دولت مرکزی عربستان شد. این جنبش از مسلمانان و علما و روحانیون خواست که با انسجام و یکپارچگی خود، سد محکمی در برابر فتنه انگیزی های عربستان سعودی ایجاد و برای مقابله با آل سعود تدابیر مناسبی اتخاذ کنند.