آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۸
فرهنگ و هنر
۲۳
دریچه

اکران نخستین فیلم نرگس آبیار در گروه «هنر و تجربه»

«اشیا در آینه...» نخستین فیلم سینمایی بلند نرگس آبیار کارگردان درام «شیار 143» از نیمه مردادماه روی پرده خواهد رفت.

این فیلم سه سال قبل ساخته شد و در جشنواره سی و یکم فیلم فجر و در بخش فیلم اولی ها به نمایش درآمد اما در همه این سه سال فرصت اکران پیدا نکرد. به تازگی قراردادهای لازم برای نمایش «اشیا در آینه...» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» منعقد شده است و بناست فیلم از نیمه مردادماه در این گروه سینمایی روی پرده برود. «اشیا در آینه» که از حضور گلاره عباسی، مهران رجبی، گیتی معینی، امیر غفارمنش، رامسین کبریتی، سامان صفاری، فاطمه شکری، مینا نوروزی و ساقی زینتی سود می برد درامی است درباره دغدغه های زنی از طبقه پایین اجتماع.

در مرکزیت داستان زنی باردار به نام لیلاقرار دارد که با مشکلی خاص روبه روست؛ مشکلی که هرچند در نظر عوام ساده می آید اما خود این زن فکر می کند با مشکلی عجیب و غریب روبه روست.

نمایش «شیار143» در دو جشنواره بین المللی در ژاپن و استرالیا

فیلم «شیار143» به کارگردانی نرگس آبیار در ادامه حضور بین المللی در دو جشنواره سیدنی و زنان ژاپن حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، فیلم «شیار143» به کارگردانی نرگس آبیار در ادامه حضور بین المللی، در جشنواره فیلم Reel Sydney Festival of World Cinema که طی روز های دوم و سوم مرداد ماه 94 در شهر سیدنی استرالیا برگزار می شود حضور دارد. این جشنواره غیر رقابتی است و فیلم های برتر از کشورهای مختلف را انتخاب می کند. «شیار143» تاکنون در جشنواره هایی از جمله بوسان کره جنوبی، هاوایی امریکا، گواه هند، کرالاهند و سنگاپورو... شرکت داشته است و ماه آینده نیز در جشنواره فیلم زنان ژاپن به نمایش در خواهد آمد. این فیلم همچنین برنده جایزه ویژه هیات داوران از Asia Pacific Screen Awards برای بازیگر نقش اول زن شد.