آرشیو شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۹۸
شهرستان ها
۷

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی:دولت هیچ یارانه ای به بخش صنعت پرداخت نکرده است

دبیرخانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: تاکنون دولت هیچ یارانه ای به بخش صنعت پرداخت نکرده است.

مشهد- خبرنگار کیهان: فیروز ابراهیمی اظهار کرد: از ابتدای اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه ها، هر سال می بایست 30 درصد از منابع این طرح به بخش تولید اختصاص می یافت، اما متاسفانه با گذشت چند سال از اجرای هدفمندی تاکنون هیچ یارانه ای به بخش صنعت پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه بیش از 8 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در استان پرداخت می شود، افزد: این رقم اگر صرف رشد فعالیت بنگاه های تولیدی شود، مانع بروز معضل بیکاری در استان شده و موجب بهبود فضای کسب و کار خواهد شد. ابراهیمی تصریح کرد: علی رغم همکاری نکردن نظام بانکی با حوزه تولید در استان، خوشبختانه رقم معوقات بخش تولید خراسان رضوی برابر با میانگین جهانی است.

وی میزان معوقات استان را هزار میلیارد تومان دانست و اذعان کرد: قرار بود از محل صندوق توسعه، هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان اعطا شود که تاکنون کمتر از 100 میلیارد تومان پرداخت شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه 95 درصد صنعت استان متعلق به بخش خصوصی است، گفت: در حال حاضر 1341 طرح توسعه در خراسان رضوی وجود دارد که برای تکمیل این طرح ها، 7 هزار و 64 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.