آرشیو شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۹
سلامت و زیبایی
۱۵

الو دکتر - 88761720

درمان غیردارویی شوره سر

دکتر روشنک سعیدی (مشاور پوست، مو و زیبایی)

دختری هستم 20 ساله، شوره سر امانم را بریده حدود یک سال شامپوی خارجی ضدشوره می زدم که موثر بود ولی در حال حاضر یک ماه است که پوست سرم دچار حساسیت شده و نه تنها شوره ها دوباره برگشتند بلکه دچار خارش و سوزش در مناطقی از پوست سرم شده ام. می خواستم بدانم آیا روش های غیر شیمیایی برای حل مشکلم وجود دارد؟

با برس زدن مرتب موها می توانید سلامتی پوست سر خود را به دست بیاورید، زیرا این کار باعث می شود گردش جریان خون و تغذیه سلول ها بهتر صورت پذیرد.

باید هر شب قبل از اینکه بخوابید، با یک برس در جهات مختلف موهای خود را برس بکشید به گونه ای که حدود صدبار برس روی سرتان کشیده شود، حتی الامکان این کار را در فضای باز و هوای تمیز انجام دهید چون کمک بزرگی در به گردش انداختن جریان خون دارد.

بهتر است هر روز سرتان را با شامپو شست وشو دهید و دست کم 5 دقیقه برای مالیدن پوست سرتان وقت بگذارید.البته ممکن است ابتلابه شوره سرتان مربوط به مصرف موادغذایی نامناسب باشد، به عنوان مثال مصرف بیش از اندازه شیرینی، شکلات، خشکبار، غذاهایی که مملو از چربی حیوانی هستند و غذاهای سرخ شده با ادویه فراوان در ابتلابه عارضه شوره سر تاثیر دارند، برای رهایی از این مشکل باید مصرف این گونه غذاها را به حداقل برسانید، در عوض خوردن سبزی، میوه و موادغذایی پروتئین دار و غذاهایی حاوی ویتامین های B، E و A برای رفع شوره های سر مفید هستند.