آرشیو یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۹۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

بگذارید آمریکا اعتراض کند، شما چرا؟!

سایت «تابناک» در واکنش به یادداشت روز پنج شنبه مدیرمسئول کیهان (خطای خطرناک) که در آن نسبت به ترفند تازه آمریکا هشدار داده شده بود، به جای ارائه دلیل و یا کمترین شاهد و نمونه ای برای رد نظر کیهان، با چاپ تصویر شطرنجی شده مدیرمسئول کیهان، اعتراض کرده است که چرا کیهان طی چند سال گذشته، بارها و بارها به روند مذاکرات انتقاد داشته است. تابناک توضیح نداده که اگر روند مذاکرات آنگونه که مطلوب نظام و تضمین کننده منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است، پیش رفته و می رود، چرا با وجود دست پر کشورمان از مدارک و اسناد فنی و حقوقی، چالش هسته ای 12 سال به درازا کشیده است؟

گفتنی است اعتراض کیهان به خدعه و نیرنگ آمریکایی ها بود و تعجب آور است که چرا سایت تابناک از توضیح این نکته طفره رفته و از اعتراض کیهان به آمریکا و افشای ترفند آنان برآشفته است و به جای اعتراض به آمریکا، کیهان را مورد حمله قرار داده است؟!

انتظار آن بود سایت مزبور حداقل به یکی از انتقادهای کیهان که گذر ایام، صحت و درستی آن را تائید نکرده است، اشاره می کرد. از جمله، در نوشته سایت تابناک به قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت اشاره شده ولی توضیح نداده است کیهان تنها رسانه ای بود که با استناد به ماده 42 منشور سازمان ملل، تصویب قطعنامه فصل هفتمی را غیرقانونی دانسته بود و در آن هنگام بسیاری از رسانه های دیگر از جمله سایت تابناک، برای این قطعنامه که در آن کشورمان به تهدیدی برای صلح جهانی متهم شده بود، کف و سوت می کشیدند؟!

و بالاخره انتظار آن بود که سایت تابناک، در مقابل نظرات کیهان و برای نفی آن به جای «کلیات ابوالبقا؟» سند و مدرک و یا شاهد و نمونه ای ارائه می کرد. مثلااگر به خود زحمت می داد و اظهارات دیروز مقامات آمریکایی را مرور می کرد، به درستی نظر کیهان پی می برد و شرمندگی دفاع- انشاءالله ناخواسته- از مواضع حریف را از خود دور می کرد.