آرشیو یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۳۴۱
روزنامه فردا
۲۰
آچارکشی

احمدی نژاد آژانس زد

پوریا عالمی

در تاریخ 18/5/1384 قرار بود در آژانس، جلسه اضطراری شورای حکام تشکیل شود؛ آقای احمدی نژاد دو روز قبل از آن به من زنگ زدند و خواستند ملاقاتی با هم داشته باشیم بنابراین به ریاست جمهوری رفتم.

آقای احمدی نژاد گفت: هزینه های آژانس انرژی اتمی در سال چقدر است؟

گفتم نمی دانم. مثلاچندصد میلیون دلار.

گفتند شما همین حالابه البرادعی زنگ بزنید و بگویید ما کل مخارج آژانس را پرداخت می کنیم. گفتم اولاآژانس نمی تواند بپذیرد، چون برای مخارج آژانس و بودجه آن، مقرراتی وجود دارد و ثانیا ما چنین اختیاری نداریم، چون اگر بخواهیم به جایی کمک بلاعوض کنیم، مجلس باید تصویب کند.

آقای احمدی نژاد گفتند: من به شما می گویم، شما چه کار دارید؟

از کتاب خاطرات حسن روحانی (به نقل از مشرق نیوز و ایسنا)

سوال اساسی

طنز بالاتوسط کدام خالق آثار فلسفی نوشته شده است:

الف- جواد رضویان ب- مهران غفوریان پ- حمید ماهی صفت ت- حسن ریوندی

مانیفست احمدی نژادی

ایده های آقای احمدی نژاد به نظر ما ایده های کاملی بود که متاسفانه با اینکه هشت سال همه امکانات و بودجه کاملابدون نظارت دستش بود، کسی قدرش را ندانست و درکل به نظر ما احمدی نژاد حیف شد. شما به سادگی پاسخ احمدی نژاد برای حل مشکل آژانس انرژی اتمی را نگاه کنید. بغضتان نمی گیرد؟ گویی وسط بیابون، اتوبوس خراب شده باشد و کودکی خردسال به راننده بگوید خب یه ماشین دیگه بخر و سریع ما رو برسون. قربون دل ساده و پاکش برم که حیف شد.

وقتی که من بچه بودم

ما هم بچه بودیم دوست داشتیم بزرگ شدیم پلیس شویم. بابام قول داده بود بزرگ شدم برایم پاسگاه بزند. حالاآقای احمدی نژاد هم لابد بچه بوده دلش می خواسته راننده بشود، باباش گفته بوده بزرگ شدی برات آژانس می زنم. والاما نمی دانیم.

در ادامه گفتم شما من را خواستید تا به من چنین توصیه ای بکنید یا مسائل مربوط به هسته ای را از من بپرسید؟! گفتند من نظرم را به شما می گویم. گفتم من فکر کردم من را خواسته اید تا به شما مشورت بدهم. اگر می خواهید چنین دستوراتی را بدون مشورت و تصویب در جلسه سران بدهید، خوب است زودتر، دبیر جدیدی را منصوب کنید و این دستورات را به او بدهید و با او خداحافظی کردم. پس از پایان این ملاقات، تلفنی با آقای علی لاریجانی صحبت کردم و گفتم ظاهرا باید زودتر خودتان را آماده کنید و دبیرخانه را تحویل بگیرید.