آرشیو یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۵۲۳
استان ها
۱۸

کوتاه

راه اندازی 10 طرح بزرگ صنعتی در استان قزوین

دنیای اقتصاد، قزوین، مهردادنوری: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: امسال 10واحد بزرگ صنعتی در استان به بهره برداری می رسد.

علی پرزحمت افزود: با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال خوبی برای جوانان استان فراهم خواهد شد.

برخورد با حفر چاه های غیرمجاز در زنجان

دنیای اقتصاد، زنجان: فرماندار زنجان گفت: نظارت جدی بر حفر چاه های غیرمجاز و بدون پروانه بهره برداری که منابع آبی شهرستان را تهدید می کنند، اولویت شورای حفاظت منابع آبی است. مجید فرخی با اعلام این خبر گفت: به این منظور برخورد با افراد متخلف با هدف رعایت عدالت در توزیع منابع آبی از طریق قانون در دستور کار است.

خرید تضمینی 4 قلم محصول کشاورزی فارس توسط دولت

دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: دولت 4 قلم کالاشامل گندم، جو، کلزا و سیب زمینی استان فارس را به صورت تضمینی خریداری می کند.

صمد رنجبری، رئیس اداره تنظیم بازار محصولات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از 25 فروردین امسال تاکنون 4 قلم کالای مشمول خرید تضمینی شامل 550 هزار تن گندم به قیمت هر کیلوگرم 1155 تومان، 4 هزار تن جو به قیمت هر کیلوگرم 920 تومان، 1200 تن کلزا به قیمت هر کیلوگرم 2200 تومان و 50 هزار تن سیب زمینی به قیمت هر کیلوگرم 360 تومان به سیلوهای دولتی منتقل شده و پول آنها به تدریج پرداخت می شود.

برداشت زردآلو از باغ های بارور چهارمحال و بختیاری

دنیای اقتصاد، شهرکرد، هیبت الله غفاری: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت زردآلو از باغ های بارور استان خبر داد.

سیدطاهر نوربخش با اعلام این خبر پیش بینی کرد: میزان برداشت این محصول در استان به 2166 تن برسد. وی متوسط عملکرد تولید محصول در باغ های زردآلو را 7200 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و با اشاره به کاهش 40 درصدی محصول امسال این استان به دلیل سرمازدگی، گفت: سال گذشته 3610 تن زردآلو از باغ های استان برداشت شد. وی افزود: محصول زردآلوی چهارمحال و بختیاری علاوه بر مصرف بازار داخلی به استان های اصفهان، تهران، فارس و خوزستان نیز ارسال می شود. برداشت میوه زردآلو در چهارمحال و بختیاری تا اوایل مرداد ادامه دارد.