آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۰
اخبار کشور
۳

کارشناسان مطرح کردند:وزارت علوم از بورسیه ها عذرخواهی و جبران کنند

وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بی تعهدی وزارت علوم نسبت به دانشجویان بورسیه گفت: وزیر علوم باید با خاطیان پرونده بورسیه برخورد کرده و همچنین نه تنها از دانشجویان بورسیه بلکه از جامعه دانشگاهی برای این قصور عذرخواهی کند.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در طول مدت رسیدگی به پرونده دانشجویان بورسیه، جلسات متعددی با مسئولین وزارت علوم دولت های قبلی و فعلی در کمیسیون اصل نود برگزار شد، گفت: صلاحیت این دانشجویان از لحاظ سن، معدل و.. بررسی شد و تمام نتایج حاکی از صلاحیت این دانشجویان برای اخذ بورسیه داشت.

وی افزود: با بررسی وضعیت مالی این دانشجویان متوجه شدیم که اکثر آنها نه تنها هیچ مبلغی بابت شهریه از وزارت علوم دریافت نمی کنند بلکه برای تامین معاش زندگی در شغلی غیردولتی مشغولند که این حاکی از بی تعهدی وزارت علوم نسبت به این تعداد کثیر از دانشجویان است.

وی همچنین با اشاره به رویکرد شخص وزیر علوم در این مورد گفت: سخنان رهبری حجت را بر وزیر علوم تمام کرد و وزیر باید با خاطیان این امر برخورد کرده و همچنین نه تنها از دانشجویان بورسیه بلکه از جامعه دانشگاهی برای این قصور عذرخواهی کند.

مسببان ظلم به دانشجویان بورسیه به هیئت انتظامی وزارت علوم معرفی شوند

در همین زمینه عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در موضوع بورسیه به بسیاری از دانشجویان ظلم شده است، از وزیر علوم خواست مسببان این ظلم را به هیئت انتظامی وزارت علوم معرفی کند.

احمد چلداوی پیرامون موضوع بورسیه ها و ظلمی که به دانشجویان بورسیه شده است، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: ما در پرونده بورسیه ها مشاهده کردیم که به بسیاری از دانشجویان ظلم شد که یکی از غلط ترین کارهای دو سال اخیر بود.

وی افزود: حداقل کار این است که وزیر علوم از دانشجویان بورسیه عذرخواهی کند و مسببان این ظلم را به هیئت انتظامی وزارت علوم معرفی کند.چرا که قرائن موجود از عمدی بودن و سیاسی بودن این ظلم خبر می دهد.

این استاد دانشگاه پیرامون افت رشد علمی کشور نیز گفت: در دوسال اخیر شاهد افت رشد علمی کشور بودیم و رشد امروز کشور در حوزه علم آن شتاب گذشته را ندارد و دلیل آن نیز سیاسی کاری های صورت گرفته در دوسال اخیر است.