آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۰۰
فرهنگ و هنر
۵

خبرهای وزیر ارشاد از تغییر مکان نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب و قرآن کریم سال آینده در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب خبر داد.

به گزارش جام جم، علی جنتی که از بخش های مختلف نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید می کرد، با تاکید بر مناسب و استاندارد بودن فضای نمایشگاهی مجموعه باغ موزه و باغ کتاب تهران برای برپایی نمایشگاه قرآن گفت: از شهردار تهران قول گرفتیم که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم در این فضا برگزار شود.

به گفته او، اکنون فقط نزدیک به 50 هزار مترمربع از این مجموعه باغ کتاب آماده شده که در اختیار نمایشگاه قرآن قرار گرفته است. او با بیان این که شهردار تهران قول آماده سازی 130 هزار مترمربع از باغ کتاب و باغ موزه را داده، ابراز امیدواری کرد سال آینده علاوه بر نمایشگاه قرآن، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز به این مکان منتقل شود.

جنتی درباره تغییر محل نمایشگاه قرآن از مصلای امام خمینی به باغ موزه دفاع مقدس گفت: ما در مصلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب هر سال رقم های میلیاردی پرداخت می کنیم، اما شهرداری تهران بدون هزینه این مکان را در اختیار ما قرار داده و تمام امکانات را برای ما بسیج کرده است.

او با بیان این که برای برپایی هر چه بهتر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، شخص محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، معاونت اجتماعی فرهنگی، سازمان فرهنگی هنری و دستگاه های اجرایی شهرداری با وزارت ارشاد همکاری و تعامل دارند، افزود: فضای باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب، فضای فرهنگی تفریحی است که هرگز در مصلی دیده نمی شود. این مساله مردم را برای بازدید از نمایشگاه قرآن ترغیب می کند.