آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۷۲
بین الملل
۲۰
شبه جزیره عربستان

حمله هوایی جنگنده سعودی ها به بازاری در یمن

جنگنده های سعودی دیروز در حالی که یمنی ها منتظر اجرای طرح آتش بس فرستاده سازمان ملل بودند، بار دیگر به حملات مرگبار هوایی خود علیه این کشور ادامه داده و حملات آنان به بازاری در شهر حجه 43 کشته و ده ها مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در حمله هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به بازاری در شهر حجه در شمال یمن 43 نفر کشته و بیش از 70 نفر دیگر نیز زخمی شدند. ساکنان محلی یمن ضمن تایید این حملات از انتقال مجروحان و اجساد از سوی نیروهای انصارالله به بیمارستان خبر دادند. این حملات در حالی شدت گرفته که پیشتر مقامات سعودی از موافقت خود با طرح صلح اسماعیل شیخ ولد خبر داده بودند. در واکنش به این حملات نیروهای مردمی انصارالله نیز اقدام به پرتاب موشک های هوایی به شهر نجران کرده اند. از ماه مارس تاکنون حدود سه هزار نفر در جریان درگیری های یمن کشته شده اند.

اعتراض حامیان انصارالله به مواضع سازمان ملل

همزمان با ورود فرستاده سازمان ملل به صنعا حامیان انصارالله در اعتراض به سفر او در صنعا تظاهرات کردند. اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن پس وارد شدن به فرودگاه صنعا گفت: ما می خواهیم در سریع ترین زمان ممکن به آتش بس انسانی دست یابیم و با تمامی طرف ها در این مورد صحبت می کنیم و همچنان خوش بین هستیم به این امر دست یابیم.

تظاهرکنندگان خواستار اقدام قاطع و جدی مجامع جهانی نسبت به لغو و پایان محاصره ائتلاف عربی به مردم یمن شدند و در این میان از نماینده سازمان ملل خواستند که صدای مظلومیت شان را به گوش جهانیان برساند.