آرشیو دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۹۱
سیاست
۲

سر خط خبر ها

ایرنا| حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران را برای اجرا به وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ کرد. بر اساس این قانون، هرگونه نتایج مذاکرات هسته ای با کشورهای (1+5) درصورتی معتبر است که لغو تحریم ها باید به طور یکجا و کامل در متن توافقنامه درج شده و در روز آغاز اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

فارس: حجت الاسلام سید یدالله شیرمردی، مسوول ستاد برگزاری نماز عید فطر از برگزاری نماز روز عید به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) خبر داد. وی تصریح کرد: برنامه روز عید فطر راس ساعت هفت با تلاوت قرآن و مدیحه سرایی آغاز می شود.

ایسنا: محمد علی پورمختار در جلسه علنی دیروز (یکشنبه) مجلس برای چهارمین سال متوالی به عنوان رییس کمیسیون اصل 90 مجلس انتخاب شد. محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، با اعلام نتیجه آرای انتخاب ریاست کمیسیون اصل 90 گفت که محمد علی پورمختار با 142 رای از 168 رای اخذ شده به عنوان ریاست کمیسیون اصل 90 به مدت یک سال انتخاب شد.

عصر ایران: انصار حزب الله مشهد با صدور بیانیه ای از تیم مذاکره کننده ایرانی در وین به سرپرستی محمدجواد ظریف قدردانی کرد. در این بیانیه آمده است: جای بسی خوشحالی دارد که تیم مذاکره کننده ایرانی تحت تاثیر جو عمومی جامعه قرار نگرفته و برای جلب نظر برخی که شاید به طور افراطی به توافق نهایی و اثرات مثبت آن دل بسته اند، حتی ذره ای از رعایت خطوط قرمز ترسیمی جمهوری اسلامی و منویات امام خامنه ای عدول نکردند تا جایی که نمایندگان امریکا در دقیقه 90رسما مواضعی متناقض با مواضع گذشته خود را اعلام کردند.