آرشیو پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۷۹
اجتماعی
۴

هزینه درمان 333 زن و کودک کارتن خواب تامین شد

زهرا کشوری

جشن همدلی یاوران و بهبود یافتگان موسسه طلوع بی نشان ها با حراج تابلو های نقاشی و منبت کاری بهبودیافتگان این موسسه با هدف جمع آوری هزینه درمان کارتن خواب های پایتخت برگزار شد.

به گفته «اکبر رجبی» مدیرعامل این موسسه هزینه درمان وترک اعتیاد هر فرد در این موسسه 250 هزار تومان است. فروش تابلوهای منبت کاری یکی از بهبودیافتگان طلوع که به گفته خود تا 10 ماه پیش کف خیابان زندگی می کرد و آسمان سقف زندگی او بود از زیباترین اتفاق های جشن همدلی رمضان طلوعی ها بود. برنامه ها در این جشن طوری چیده شده بود که این هنرمند بهبودیافته توانست بعد از چهارسال در کانون فکری کودکان ونوجوانان خیابان حجاب با پدر و مادرش دیدار کند و آنها را در آغوش خود بکشد. به گفته رجبی آخرین مرحله بهبود ودرمان کارتن خواب ها، وصل آنها به خانواده هاست.

«رضا کیانیان» بازیگر سینمای ایران هم در این مراسم به تشریح برنامه های هنرمندان برای تهیه سرپناه برای کارتن خواب ها، کودکان کار و زنان سرپرست خانوار پرداخت. این برنامه به نام «سین هشتم» از اسفند سال گذشته شروع شد. سین هشتم به رهبری رضا کیانیان از هنرمندان دعوت کرد جوایز و دست نوشته های خود را برای خانه دار شدن کارتن خواب های شهر به حراج بگذارند. دعوتی که از سوی بسیاری از هنرمندان در رشته های مختلف لبیک گفته شد. آن طور که «رخشان بنی اعتماد» خبر می دهد کمک به کارتن خواب های ایران مرز های جغرافیا را هم رد کرده و تاکنون سه فضانورد روسی هم آمادگی خود را برای کمک به کارتن خواب های ایران اعلام کرده اند.جوایز و آثار شرکت کننده در این حراج بین المللی پس از فروش، در یک مکان واحد که از سوی شهرداری به هنرمندان داده می شود به نام «موزه حرکت های مدنی» نگهداری می شود. در نهایت در این برنامه هزینه درمان 333 نفر زن و کودک کارتن خواب جمع آوری شد. این کمک ها بیشتر از سوی بانوان شرکت کننده در جشن همدلی اهدا شد. مساله ای که باعث شد رضا کیانیان از پیشرو بودن زنان درفعالیت های اجتماعی یاد کند.