آرشیو سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۸۱
اقتصادی
۶

اخبار کوتاه

افزایش صادرات نفت ایران به 2 میلیون و 400 هزار بشکه

خبرگزاری فرانسه پیش بینی کرد صادرات نفت ایران در سال 2016 میلادی از یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز به 2 میلیون و 400 هزار بشکه افزایش یابد. بر اساس این گزارش این بازگشت می تواند به استراتژی تولید اوپک استحکام ببخشد.

کاهش شدید صادرات نفت عربستان

صادرات نفت عربستان سعودی در ماه «مه» به پایین ترین میزان در 5 ماه اخیر رسید. به گزارش پایگاه خبری «ترید عربیا»، صادرات نفت عربستان در ماه «مه» به طور متوسط 6 میلیون و 935 هزار بشکه در روز گزارش شد، این در حالی است که در ماه قبل از آن یعنی آوریل، این میزان 7 میلیون و 737 هزار بشکه در روز برای این کشور ثبت شده بود.

تعرفه واردات برنج40 درصد است

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تعرفه برنج از سال گذشته افزایش یافته است، گفت: واردات برنج تحت کنترل است و تعرفه امسال واردات 40 درصد است و برای هر کیلو 4700 ریال عوارض بسته شده است. عباس کشاورز تصریح کرد: تا 5 سال آینده در مازندران باید یک میلیون تن برنج سفید تجاری تولید شود. معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید کشاورزی وارد خط شود چرا که از خط خارج شده است، گفت: از هر مترمکعب آب 500 گرم گندم به دست می آید که باید آن را به 1200 گرم برسانیم.