آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

دعوت مدیر فراری دولت اصلاحات به دوپینگ چند باره با فشار غرب

یک مدیر فراری وزارت کشور دولت اصلاحات می گوید توافق اتمی فرصتی برای جامعه مدنی در داخل کشور جهت خروج از بن بست است.

سهراب رزاقی در مصاحبه با دویچه وله آلمان به عنوان مدیر موسسه کنشگران داوطلب معرفی شده اما مدیر مرکز تحقیقات وزارت کشور در دولت اصلاحات بود و در زمینه تئوری پردازی برای ایجاد اغتشاش و تحرکات براندازانه مشارکت داشت.

وی از طریق مراکزی چون موسسه کنشگران داوطلب ده ها میلیون یورو از برخی موسسات فعال در حوزه براندازی نظیر موسسه هلندی هیفوس دریافت کرده است.

رزاقی در مصاحبه با دویچه وله می گوید: توافق اتمی، تنها یک توافق با 6 کشور نیست بلکه این توافق می تواند درهای ایران را بر روی دنیا پس از 37 سال باز کند، همان طور که در تجربه بلوک شرق و توافق ریگان با شوروی سابق در دهه 80 میلادی رخ داد و در نهایت منجر به باز شدن درها شد.

وی می افزاید: جامعه مدنی باید حاکمیت را پای میز مذاکره بنشاند و از حالت خوابگردی فعلی خارج شود. من نسبت به آینده خوش بین هستم اما در بطن یک بدبینی گسترده تر(!) خوشبینم به خاطر این که حکومت به رویکرد گفت وگو در خارج روی آورد. اما حکومت در داخل خودش تن به این کار نمی دهد. باید مانند فشار بین المللی حکومت را پای مذاکره آورد.

رزاقی خرداد سال گذشته در جمع عناصر فراری و ورشکسته وابسته به فتنه سبز گفته بود: کروبی و خاتمی دچار شیفتگی و عوام زدگی شدند. نیروهای جنبش سبز دچار توهم نسبت به توان حکومت بودند. وزرای دولت روحانی هم سبزهای شرمگین هستند.