آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
اخبار کشور
۱۰

در واکنش به سفر هیئت های اروپایی به ایران

پور محمدی: اروپایی ها می آیند تا از قافله عقب نمانند

وزیر دادگستری درباره سفر فابیوس به کشورمان گفت: اینها می خواهند گلیم خود را از آب درآورند و حالاسراسیمه بلند شد ه اند تا از قافله عقب نمانند، البته این پیامی جز معذرت خواهی و تسلیم در برابر ملت ایران و پذیرفتن اینکه تحریم های شان ظالمانه بوده است، ندارد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی، حقوق مالکیت معنوی و امور بین الملل حقوق بشر وزارت دادگستری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: خبر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی دروغ است. وزیر اقتصاد آلمان در دیدار با رئیس جمهور گفت که من چنین حرفی نزدم. رئیس جمهور از شورای عالی امنیت ملی پیگیری کرده و قرار شده بررسی کنند خبر از کجا مطرح شده، به نشریات آمده و منتشر شده است.

پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص پرونده خون های آلوده و همزمانی این موضوع با سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه، گفت: باید مستندات کافی باشد تا از سوی مرجع قضایی مورد تعقیب قرار گیرد. جنایت برخی کشورها و شرکت های غربی علیه ملت ایران زیاد است و باید برای هر کدام پرونده ایجاد کرد. فابیوس درحال حاضر به عنوان مقام رسمی به ایران می آید نه متهم. اگر هم پرونده اتهامی وجود داشته باشد باید مسیر خود را طی کند و متهمان تحت تعقیب قرار گیرند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه گفته می شود فابیوس حامل پیام خاصی است، اظهار داشت: از طرف چه کسی حامل پیام است؟ بزرگ ترهایشان صحبت هایشان را گفته اند و ایشان کسی نیست که حامل پیام باشد.

پورمحمدی تصریح کرد: اینها می خواهند گلیم خود را از آب درآورند و حالاسراسیمه بلند شدند تا از قافله عقب نمانند، البته این پیامی جز معذرت خواهی و تسلیم در برابر ملت ایران و پذیرفتن اینکه تحریم هایشان ظالمانه بوده است، ندارد.

اظهارات پورمحمدی در تطهیر مقامات اروپایی در حالی است که خبر مربوط به معاون صدراعظم آلمان در نشریات آلمانی منتشر شده و فابیوس نیز تاکنون هیچ سخنی مبنی بر عذرخواهی از ملت ایران به دلیل پرونده خون های آلوده و نقش تخریبی در مذاکرات هسته ای نداشته است.