آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

یک هزار و 250 کیلومتر بزرگراه در کشور بهره برداری می شود

مدیرکل بزرگراه های وزارت راه و شهرسازی گفت: یک هزار و 250 کیلومتر بزرگراه در کشور احداث شده که امسال به بهره برداری می رسد.

خیرالله خادمی دیروز در سفر به شهرستان های جنوبی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بزرگراه های در دست احداث 750 کیلومتر آن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و 500 کیلومتر نیز توسط اداره های کل راه و شهرسازی در حال احداث است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها در مجموع 16 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در بودجه کل کشور امسال پیش بینی شده است.

خادمی با اعلام اینکه اکنون در کشور 15 هزار کیلومتر بزرگراه وجود دارد، اظهار کرد: برنامه اجرایی برای احداث پنج هزار کیلومتر بزرگراه از طریق عقد قرارداد با پیمانکاران در دست تدوین و برنامه احداث پنج هزار کیلومتر بزرگراه نیز در حال مطالعه است که در صورت تامین اعتبار به پیمانکار واگذار می شود.

به گفته مدیرکل بزرگراه های وزارت راه و شهرسازی حدود 220هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که از این میزان 140 هزار کیلومتر راه روستایی، 80 هزار کیلومتر راه اصلی و 15 هزار کیلومتر آزادراه است.

ساخت 5 هزار کیلومتر راه روستایی

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در تبریز گفت: پنج هزار کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است.

حسین میرشفیع دیروز در جلسه مشترک با مسئولان راه و شهرسازی شهرستان های کلیبر و خداآفرین در استان آذربایجان شرقی افزود: ساماندهی راه های روستایی از اهداف و اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است که در این راستا عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت تعداد قابل توجهی از راه های روستایی کلیبر، هوراند، خدا آفرین در آینده نزدیک آغاز می شود.

وی اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری از پنج هزار کیلومتر راه روستایی در دست ساخت، وزارت راه و شهرسازی می تواند به آنچه که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، دست یابد.

معاون راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی در سفر به شهرستان های کلیبر و خداآفرین از پروژه راه های روستایی جاده کلیبر- آبش احمد، آبش احمد- هوراند و روستاهای سخت گذر هوراند، کلیبر و خداآفرین و همچنین طرح دوبانده کردن جاده مرزی اصلاندوز به جلفا و راه آهن جلفا- اصلاندوز و دوبانده کردن جاده اهر-کلیبر دیدن کرد.