آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

ورود اتباع سعودی به کویت ممنوع

نیروهای امنیتی کویت در پی حمله تروریستی یک عضو سعودی داعش به مسجد امام صادق(ع)، شرایط ورود اتباع عربستان به خاک خود را بسیار سخت کرده اند.در جریان حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع) در 26 ژوئن گذشته (5 تیرماه) 25 نفر به شهادت رسیده و 200 نفر مجروح شدند.عامل حمله از طریق خاک بحرین وارد کویت شده بود.

جولان تروریست ها در کامرون

مقامات کامرون از کشته شدن 19 تن به دنبال حمله انتحاری در شمال این کشور خبر دادند.

در این انفجار 62 نفر نیز زخمی شدند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما گروه بوکوحرام مظنون اصلی این انفجار است.

واحدهای آفندی روسیه در قطب شمال

روسیه در حال ایجاد و گسترش نیروهای آفندی، پدافند هوایی و سامانه تجسسی در قطب شمال است.

یک مقام ارشد نظامی روسیه با اعلام این خبر گفت: «ایجاد زیرساخت های نظامی در منطقه قطب شمال یک اولویت بوده و این ناوگان در حال تقویت قابلیت های دفاعی و پیشبرد فرماندهی آن است.»

طرح فوق محرمانه امنیتی انگلیس لو رفت

دولت انگلیس درصدد استقرار 5000 «نیروی مسلح ویژه» در خیابان های این کشور به هنگام حملات تروریستی است.

روزنامه «میل آن ساندی» با اعلام این خبر اعلام کرد این طرح به دنبال تیراندازی ژانویه سال جاری میلادی در پاریس که تروریست ها جان 12 نفر را گرفتند مطرح شده است. این طرح فوق محرمانه بوده اما گویا از سوی برخی رسانه ها منتشر شده است.

زمان رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

نخست وزیر انگلیس در نظر دارد رفراندوم عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را در ژوئن (خرداد ماه) 2016 برگزار کند.

این در حالی است که وزیر اقتصاد این کشور اعلام کرده که برگزاری رفراندوم در انگلیس می تواند فرصتی را برای انجام اصلاحات درباره اتحادیه اروپا فراهم کند.

نقض 40 باره آتش بس

وزارت دفاع جمهوری مردمی دونتسک اعلام کرد، ارتش اوکراین طی 24 ساعت گذشته 40 بار آتش بس را نقض کرده است. وی در حالی از نقض آتش بس نیروهای اوکراینی خبر داده که گروه تماس در نشستی در مینسک درباره اوضاع اوکراین متن توافق نامه عقب نشینی تدریجی تانک ها، خودروهای زرهی و تسلیحات زیر کالیبر 100 میلی متری را تصویب کرد.