آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
شهرستان ها
۷

جذب چهار سرمایه گذار خارجی در البرز

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری صنعت، معدن و تجارت البرز از جذب چهار شرکت سرمایه گذار خارجی در این استان خبر داد.

رامین ربیعی افزود: از این تعداد 2 سرمایه گذار خارجی در اردیبهشت ماه امسال با پیش بینی شش هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری و تولید ماشین آلات صنایع فولاد، مس و آلومینیوم با پیش بینی سرمایه گذاری 900 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: همچنین به تازگی 2 شرکت دیگر برای تولید پارچه های پرده ای از کشور ترکیه با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از 200میلیارد ریال و قطعات هایتک صنایع خودرو از هنک کنگ با پیش بینی 200میلیارد ریال مجوز فعالیت دریافت کردند و بزودی فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی اظهار داشت: اکنون بیش از دو هزار و 300 طرح صنعتی با پیش بینی اشتغال حدود 97 هزار نفر در استان البرز در دست ساخت و راه اندازی است که از این تعداد یکهزار و 10 طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد است.

ربیعی با بیان اینکه تنها دو درصد آب استان البرز به بخش صنعت اختصاص یافته است، گفت: اگر این سه درصد دیگر به این سهمیه افزوده شود، ظرفیت اشتغال استان دو برابر خواهد شد.

وی بیان کرد: شش درصد از طرح های صنعتی در استان متعلق به صنایع دارای فناوری نوین و سرمایه گذاری بالایا اشتغال بیش از 200 نفر است.