آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۵
حوادث
۱۹

آنسوی مرز

مرگ 3 گردشگر در سقوط هواپیمای توکیو

در سانحه سقوط یک فروند هواپیمای گردشگری در منطقه ای مسکونی در توکیو سه نفر کشته شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این هواپیما ساعت 11 صبح دیروز اندکی پس از برخاستن از فرودگاه چوفو که منطقه ای مسکونی در توکیو بود، سقوط کرد. پلیس اعلام کرده است در این سانحه دو مسافر این هواپیما و یکی از ساکنان منطقه کشته شدند. به گفته آتش نشانان حاضر در محل حادثه، دست کم سه خانه و دو خودرو در آتش سوخته و به بام خانه های اطراف نیز خسارت هایی وارد شده است.

آتش سوزی هتل با 2 مصدوم

آتش سوزی در یکی از هتل های مجلل لاس وگاس آمریکا دو نفر را راهی بیمارستان کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این آتش سوزی شامگاه شنبه در طبقه چهاردهم هتل 3000 سوئیتی کاسموپولیتن روی داد و آسمان منطقه را دود شدیدی فرا گرفت، اما سرانجام شعله های آتش در عملیات نفسگیر آتش نشانان خاموش شد. با وقوع این حادثه مسافران چند طبقه از هتل تخلیه شدند و دو نفر که بر اثر استنشاق دود دچار مشکلاتی شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند. علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

مرگ 6 افغان در ریزش دیوار

مقامات محلی هرات در غرب افغانستان اعلام کردند ریزش یک دیوار قدیمی و باستانی در این ولایت، جان شش نفر را گرفته است.

به گزارش ایسنا، احسان الله حیات، سخنگوی والی هرات در این باره گفت: این دیوار به علت فرسودگی و قدمت زیاد فرو ریخته است. محمد رفیق شیرزی، سخنگوی بیمارستان هرات گفت که در میان کشته شدگان جسد یک کودک 12 ساله دیده شده و بقیه قربانیان نیز بین 25 تا 35 ساله بودند. این دیوار یکی از قدیمی ترین بقایای شهر باستانی هرات در جنوب غرب این شهر است. به گفته مقام های محلی در سراسر هرات بیش از 700 منطقه و بنای باستانی ثبت شده که حدود 70 درصد آنها نیاز به بازسازی دارد. اکثر این بناها و مناطق باستانی به علت جنگ، حوادث طبیعی و مراقبت نشدن، آسیب دیده است.