آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۸۷
فن آوری
۱۹
خبر

شاخص توسعه آمادگی الکترونیکی ایران 68 درصد است

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، در نخستین کارگاه آموزشی حاکمیت اینترنت که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، شاخص توسعه آمادگی الکترونیکی کشور را 68درصد اعلام کرد و گفت:متوسط این شاخص در آسیا 67 درصد است که ما یک درصد بالاتر قرار داریم.

به گزارش ایرنا، رضا باقری اصل افزود: توسعه پایدار نیازمند تحقق زیرساخت های مهمی از جمله تامین منابع انسانی است. وی با اشاره به اینکه تمرکز فناوری اطلاعات بر دانش و خرد بشری است گفت: تحقق این موضوع، نیازمند مشارکت، همفکری، نوآوری، خلاقیت و بسیاری از توانمندی های دیگر است.وی اظهار کرد:هرچند شاخص های توسعه فناوری اطلاعات مانند دولت الکترونیک و آمادگی الکترونیک مهم است و باید به آن توجه شود اما در کنار این ملاک ها، شاخص عمده توسعه انسانی قرار دارد که باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

باقری اصل تعداد دانش آموختگان را در حوزه فناوری اطلاعات سالانه 200هزار نفر اعلام کرد و گفت: تامین سرمایه نیروی انسانی موضوع مهمی است که باید در کنار زیر ساخت ها و تامین فرآیندها مورد توجه جدی قرار گیرد. وی، یکی از ویژگی های کشور را نسبت به کشورهایی که بر واردات فناوری تمرکز دارند توجه به شاخص نیروی انسانی اعلام کرد و گفت:همسو با این موضوع می توان تاثیرگذاری مناسبی را در این حوزه شاهد بود.

این کارگاه آموزشی سه روزه که تا نهم مرداد ادامه دارد با حضور رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد و مدرسان UN- APCICT برگزار و جدیدترین موضوع ها در خصوص حاکمیت اینترنت مطرح خواهد شد. در کارگاه آموزشی حاکمیت اینترنت مدیران ارشد سازمان ها و دستگاه های دولتی حضور دارند تا با مهم ترین سیاستگذاری های صورت گرفته در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا آشنا شوند.

بررسی ابزارهای دولت الکترونیکی و نیز کنترل پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات از لحاظ تئوری و عملی نیز از دیگر موضوع هایی است که با همکاری مرکز آموزش توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد UN-APCICT در هفته های آتی به صورت مستقل برگزار خواهد شد.