آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۷
شهرستان ها
۷

قطع درختان به بهانه راه اندازی اتوبوس های تندرو در رشت

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استانداری گیلان گفت: صدور مجوز راه اندازی اتوبوس های تندرو در رشت، توجیهی برای قطع درختان نیست و شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رضا اسلامی افزود: قطع درختان در شرایط امروزی عمل منسوخ شده ای است و استانداری کاملابا این حرکت مخالف است و مورد تایید مقامات استانی نیست.

وی ادامه داد: شورای ترافیک استان فقط مجوز ناوگان حمل و نقل عمومی و انبوه بر (اتوبوس) را در راستای سیاست های وزارت کشور برای خطوط ویژه حمل و نقل انبوه بر و کاهش ترافیک شهری در مرکز استان صادر کرده است.

اسلامی با بیان اینکه این مجوز به منظور کاهش آلایندگی و مشکلات زیست محیطی ناشی از تردد وسایل نقلیه و روان سازی ترافیک صادر شده، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف استانداری گیلان، رفع مشکلات زیست محیطی و ایجاد فضای سالم برای شهروندان است و برای قطع درختان که در جهت از بین بردن فضای سبز و محیط زیست است، هیچ گونه مجوزی صادر نشده است.

شهرداری رشت به بهانه اجرای طرح اتوبوس های تندرو (بی آر تی)، شبانه 37 اصله درخت در خیابان امام خمینی(ره) حدفاصل میدان فرهنگ تا چهار راه قدس را قطع کرد.

سخنگوی شهرداری رشت قطع درختان را بر اساس قانون، از اختیارات شهرداری دانسته و معتقد است: شهر رشت مشکلات ترافیکی دارد و نیازمند طرح های توسعه شهری است ولی در عین حال، طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر، بر کاشت تعدادی دیگر از درختان اهتمام داریم.