آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۷
دانشگاه
۸

دانشگاه در جبهه - 116

دانشجوی شهید حسینعلی طوافی

شهید حسینعلی طوافی در سوم شهریور سال 43 در شهر همدان در یک خانواده مذهبی و مومن، چشم به جهان گشود.

دوره دبستان را در مدرسه خورشید پیمان و دوره راهنمایی را در مدرسه سجاد(جهان مهر) و دبیرستان را در مدرسه ارشاد(خوارزمی) گذراند. وی از هوش و استعداد خاصی برخوردار بود و در تمام دوران تحصیل جزو دانش آموزان ممتاز به شمار می رفت، در سال چهارم نظری ابتدا در کنکور سراسری شرکت نمود و قبول شد و بعد (به علت حضور در جبهه ها) در امتحانات نهایی قبول شد. از همان ابتدا به اسلام و رعایت مسایل مذهبی علاقه داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در امور فرهنگی و امور شهدای مسجد امام حسن عسکری(ع) نارمک، وزنه ای محسوب می شد که همه با اعتماد کامل امورات را به او واگذار کردند.

در سال 1362 در رشته متالوژی، دانشگاه علم وصنعت پذیرفته شد و از همان ابتدای ورود در انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه شرکت کرد و به علت شناخت دانشگاهیان از ایمان و تقوا، فعالیت های اسلامی و انقلابی را در دانشگاه آغاز کرد و جزو یکی از اعضای فعال انجمن محسوب می شد. شهیدحسینعلی طوافی علاوه بر این فعالیت ها، مربی بچه های کوچک و خردسال بود. آنها را دور خود جمع می کرد و صحبت می کرد و برنامه هایی مانند کوه و اردو برای آنها می گذاشت و آنها را به نماز جمعه می برد.

در عملیات والفجر مقدماتی بود که به همراه برادرش در جبهه های نبرد شرکت کرده بود. در همین عملیات از ناحیه معده و روده و دست و پا مجروح شد.

بعد از اینکه وضعیت جسمانی اش بهبود یافت دوباره به جبهه ها بازگشت. در خلال عملیات والفجر 8 بود (40روز از عملیات گذشته بود) برای سالگرد برادرش به تهران بازگشت. در روز 23 فروردین دعای ندبه را بر سر مزار شهید برگزار کرد و در همان روز به جبهه بازگشت.

در خط فاو - ام القصر با دشمنان به جنگ پرداخت و نهایتا در ساعت یک بامداد آخرین روز از فروردین ماه 1365 به شهادت رسید و هنگامه شهادت دست در بدن نداشت.