آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۷
صفحه آخر
۱۲

شهر استراتژیک حسکه سوریه به طور کامل آزاد شد

در پی هلاکت دست کم 500 تروریست تکفیری، شهر حسکه به طور کامل آزاد و از لوث وجود تکفیری ها پاک شد.

ارتش سوریه با همکاری واحدهای نظامی کرد دیروز موفق شد نیروهای تروریستی وابسته به داعش را از شهر مهم حسکه در شرق سوریه بیرون کند.

در این عملیات، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند 500 فرد مسلح را به هلاکت برسانند. در حال حاضر نیروهای واحدهای مهندسی ارتش سوریه عملیات کشف و خنثی سازی بمب ها و مین ها را در شهر حسکه آغاز کرده اند. پس از آزادسازی این شهر، ساکنان آن توانستند پس از مدت ها به منازل خود بازگردند.

به گزارش تسنیم، تروریست های داعش تلاش زیادی کردند تا با استفاده از 40 دستگاه خودروی بمب گذاری شده جلوی پیشروی ارتش سوریه را بگیرند اما موفق نشدند و بسیاری از آنها به هلاکت رسیده و برخی دیگر نیز پا به فرار گذاشتند.

به گفته یک منبع آگاه در ارتش سوریه در این مدت نیروهای کرد حامی ارتش سوریه در از بین بردن راه های تدارکاتی گروه های تروریستی موثر بودند.

شهر حسکه یکی از بزرگ ترین شهرهای سوریه در شمال شرقی این کشور است که حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد و تروریست های داعش از این منطقه برای حمل و نقل تجهیزات و ادوات جنگی از ترکیه به سوریه استفاده می کردند.

پیشروی در تدمر

شبکه تلویزیونی المیادین نیز از پیشروی ارتش سوریه تا چند صد متری منطقه راهبردی مثلث تدمر و حدود سه کیلومتری با اماکن باستانی این شهر خبر داده است.

خبرگزاری فارس نیز گزارش داد که به موازات نبردهای جاری در روی زمین در شهرک زبدانی در تونل های زیرزمین این شهرک جنگ و درگیری در جریان است.

خبر آخر از سوریه اینکه نیروهای حزب الله و ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در شهر زبدانی، دوشنبه شب موفق شدند جنوب شهر را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

در این عملیات تعداد زیادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند.