آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۵۸
حوادث
۱۳

پنج قاره

سربریدن کودک 10ساله برای شفاگرفتن بیمار

مرد نپالی با ادعای اینکه کشیش یا کاهن به او پیشنهاد کرده با قربانی کردن یک انسان، فرزند بیمار او شفا پیدا می کند، پسری 10ساله را کشت. متهم بعد از صحبت با کشیش یا کاهن، این قتل را همراه با اقوام خود انجام داد. در بعضی از ادیان این اعتقاد وجود دارد که کشیش ها یا کاهنان قدرت معنوی شفای بیماری ها را دارند. پلیس اعلام کرده متهم و آشنایانش کودک را با دادن یک جعبه بیسکویت و قول 50 سنت، فریب دادند، سپس کودک را به معبدی در حومه روستا بردند و در آنجا مراسمی مذهبی انجام دادند. بعد از آن کودک به زمینی در آن نزدیکی برده شد و درحالی که سه نفر او را گرفته بودند، فردی دیگر گلوی او را برید. وقتی پلیس مقتول را پیدا کرد سر او کاملااز بدنش جدا شده بود. 11 نفر ازجمله کشیش یا کاهن به علت شراکت در جرم دستگیر شدند.

قتل نوزاد توسط مادر

مادر جوان اهل «استرالیا» به اتهام قتل نوزاد شش هفته ای خود دستگیر شد. پلیس، مادر 26ساله را وقتی جنازه دخترش که از ناحیه گلو جراحت داشت در خانه اش پیدا شد، دستگیر کرد. این زن در 160 کیلومتری شمال «سیدنی» در حالی دستگیر شد که در حوالی خانه اش روی یک نیمکت در پارک در حال گریه کردن بود. در زمان این جنایت، پدر قربانی و خواهر هفت ساله اش در خانه نبودند و وقتی به خانه برگشتند مادر کودک را که با چاقو بالای سر جنازه دختر غرق در خونش ایستاده بود، دیدند. گفته می شود قاتل از مشکلات سلامت روان رنج می برد.

فرار دسته جمعی از زندان

پلیس برزیل اعلام کرد دست کم 64 زندانی از زندان کوچکی در جنوب این کشور گریختند. به گفته پلیس، گروهی از این زندانیان توانستند با حفر تونل در سلول خود در زندان کوچکی در لوندرینا در ایالت پارانا فرار کنند. این زندانیان پیش از فرار بخشی از زندان را غارت کردند و تعدادی سلاح، مهمات و جلیقه ضدگلوله را هم با خود بردند. افزون بر این برخی از آنها خودروهای مردم را سرقت و با آنها فرار کردند. پلیس اعلام کرد تاکنون 23 نفر از فراریان را دستگیر کرده است.