آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۷
اخبار کشور
۳

ورود نخستین واگن های مسافری با سرعت 160 کیلومتر به شبکه ریلی کشور

نخستین سری از واگن های مسافری با سرعت 160 کیلومتر در ساعت روانه شبکه ریلی کشور شد.

اراک- خبرنگار کیهان: مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک با اعلام این خبر گفت: تفاهم ساخت 100 دستگاه از این نوع واگن سال گذشته منعقد شد که ساخت 37 واگن مسافربری آن به امضا رسید و در مرحله اجراست.

محمد محمدی افزود: ظرف 6 ماه اولین واگن ها ساخته شد و قرار است هر دو هفته دو واگن آماده تحویل شود.

وی افزود: این واگن ها 5 تفاوت عمده با سایر واگن های موجود دارد که استفاده از سیستم صوتی تصویری مدرن (مورد استفاده در هواپیماهای روز جهان)، نمایش سرعت قطار و مسافت طی شده در نمایشگر هر کوپه برای مسافر، سیستم تهویه قابل کنترل برای هر کوپه، استفاده از سیستم روشنایی SDM با طول عمر بیش از 3 سال، بهره گیری از سیستم تابلو برق PLC و قابل کنترل و کاربرد در و پنجره های قابل استفاده در قطارهای با سرعت 260 کیلومتر بر ساعت از ویژگی های این واگن ها است.

محمدی یادآور شد: این واگن ها ظرفیت 40 مسافر را دارد و از سامانه صوتی و تصویری مطابق با استانداردهای جهانی، طراحی منحصر بفرد و سرویس های بهداشتی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی برخوردار است.

وی افزود: نخستین سری از این واگن ها زودتر از موعد مقرر تحویل شرکت ریل ترابر سبا شد. قیمت تمام شده این واگن ها در مقایسه با نمونه مشابه اروپایی 50 درصد و در مقایسه با نمونه چینی 30 درصد کمتر است.