آرشیو پنجشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۸
اخبار کشور
۳

صف دانشجویان پلاکارد به دست در اعتراض به سفر فابیوس

روز گذشته جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به سفر وزیر امور خارجه فرانسه در فرودگاه مهرآباد تهران تجمع کردند.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه که صبح دیروز به تهران آمده بود برنامه های خود را با اعتراض دانشجویان در فرودگاه مهرآباد آغاز کرد.

در همین ارتباط جمعی از دانشجویان دانشگاه های امام صادق(ع)، تهران، امیرکبیر و خواجه نصیر با حضور در مقابل پاویون فرودگاه مهرآباد ضمن در دست داشتن پلاکاردهای مختلف تجمع اعتراض آمیز خود را نسبت به سفر وزیر خارجه فرانسه ابراز کردند.

پلاکاردهای دانشجویان مضامینی همچون «ایدز، هدیه فرانسه به ایران»، «بعد از 30 سال کدام جنایت است؟ تسخیر جاسوس خانه یا انتقال ایدز»، «نه می بخشیم، نه فراموش می کنیم»، «فرانسه و آمریکا، سر و ته تحریم ها»، «فابیوس نوکر آمریکا، جاسوس اسرائیل»، «سلطان ایدز خوش نیامدی» دارد.

فروش خون های آلوده، حمایت تسلیحاتی از صدام، همسویی با صهیونیست ها و سعودی ها و کارشکنی در جریان مذاکرات هسته ای محور دست نوشته های اعتراضی دانشجویان بود که در واقع بازخوانی خیانت های فرانسه در حق ملت ایران است.

به گزارش مهرحضور دانشجویان معترض به سفر وزیرخارجه فرانسه در نهایت منجر به این شد که فابیوس در پناه نیروی انتظامی از مسیر دیگری از فرودگاه خارج شده و مواجهه ای با دانشجویان نداشته باشد.

ماموران پرتعداد نیروی انتظامی نیز در چند مورد برخورد تندی با معترضین داشته و حتی به طور موقت چند نفر از ایشان را دستگیر کرده و پلاکاردهای شان را پاره کردند.