آرشیو پنجشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۸
فرهنگ و هنر
۹

درباره کتاب جدید دکتر بهروز یاسمی

امروز، صبح ساعت 10 نامه ات رسید

سید محمود سجادی

روزی درباره دوست فقید فراموش نشدنی ام حسین منزوی گفتم: «غزل منزوی وار زیبا بود» و الحق آن زنده یاد از شاعرانی بود که قالب غزل را یک بار دیگر به نحو دلپسند و ارجمندی برای بیان عشق و بی تابی و دوستی و دوست داشتن به کار گرفت. از آن زمان ها تا کنون غزل در میان نسل جوان با رویکردی عاطفی، هنری و پراشتیاق مواجه بوده است.

یکی از این افراد دکتر بهروز یاسمی است که من او را از دوران دانشجویی اش در دانشگاه شهید چمران اهواز می شناسم؛ ایلامی باغیرت و عاشقی که باوجود رشته تحصیلی اش دامپزشکی – هرگز از شعر و غزل غافل نمانده و من قبلادر بررسی اولین مجموعه شعرش با عنوان «همان گناه همیشه» حرف هایم را درباره استعدادهای او در غزل و ابتکاراتش به گمانم در صفحه به یادماندنی «بشنو از نی» روزنامه اطلاعات که توسط علیرضا قزوه دوست عزیز شاعرم اداره می شد، زده ام و فعلانیازی به تکرار نیست.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.