آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۵۴۲
گردشگری
۱۷

خبر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در قم:سرمایه گذاران در گردشگری حمایت می شوند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان قم را به واسطه حضور زائران از کشورهای مختلف، دارای ظرفیت گسترده ای در حوزه گردشگری دانست.

به گزارش میراث آریا، مرتضی رحمانی موحد، در سفر سه روز پیش خود به استان قم، ضمن بازدید از برخی اماکن اقامتی گفت: ساماندهی زائران عراقی در این استان ضروری است. وی همچنین افزود: مشکل مالی در تاسیسات گردشگری نداریم و به دنبال بسترسازی زیرساخت های توسعه گردشگری در کشور به ویژه قم هستیم؛ از این رو به تعامل نهادهای مختلف نیاز داریم. در ادامه سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، وضعیت اماکن اقامتی استان را این گونه تشریح کرد: در استان قم بیش از 400 واحد تاسیسات گردشگری وجود دارد که از این تعداد 51 واحدشان هتل و هتل آپارتمان هستند. سید مهدی اشکوری افزود:

همچنین این معاونت به جذب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه تاسیسات گردشگری پرداخته است و از آنها حمایت می کند. استاندار قم در گفت وگو با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، ایجاد بسترهای اعتمادساز برای حضور سرمایه گذاران بخش گردشگری در قم را امری مهم تلقی کرد و افزود: دولت باید به سرمایه گذاران این اطمینان را بدهد که از حمایت کامل برخوردار هستند.

ساخت مدرن ترین پیست شترسواری خاورمیانه درقشم

مدرن ترین پیست شترسواری خاورمیانه در منطقه آزاد قشم ساخته می شود.

به گزارش «ایسنا»، حمیدرضا مومنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با اعلام این خبر گفت: رقیب اصلی قشم در این زمینه، اماراتی ها هستند که شترهای جزیره را به قیمت گزاف می خرند و شترسواری را در منطقه به نام خود کرده اند؛ اگر ما هم شترسواری داریم، دیگر نباید آن را «دولادولا» انجام دهیم، باید آن را کامل کنیم. او درباره پیست شترسواری که درحال آماده سازی است، افزود: در قشم یک پیست شترسواری محلی به نام گورزین وجود دارد. طی بازدید از آن متوجه ظرفیت فوق العاده این پیست شدیم، سپس از چند کشور اطراف که ظرفیت مشابه داشتند بازدید کردیم، مدل پیست جدید طراحی شد و فکر می کنم پس از راه اندازی، مدرن ترین پیست خاورمیانه به قشم تعلق داشته باشد.