آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۹
جامعه
۱۷

«کهریزک» و «شیرخوارگاه آمنه» دیگر یتیم نیستند

در حالی که شاهد نابرابری در ارائه کمک های مردمی به شیرخوارگاه ها هستیم، شیرخوارگاه آمنه به مصداقی بارز از این نابرابری ها تبدیل شده است، طوری که همواره نام این شیرخوارگاه با امکانات کامل در منطقه شمالی تهران آشنای بسیاری از خیران است و حجم بالایی از مشارکت های مردمی را به خود جذب می کند؛ حال آن که هستند بسیاری از شیرخوارگاه ها در مناطق جنوبی و حاشیه ای شهر که محتاج دریافت کمک های مردمی و منتظر دست پر مهر نیکوکارانند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم شهسواری، قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفت: در حال حاضر برخی مراکز بهزیستی مانند شیرخوارگاه آمنه و آسایشگاه کهریزک تبدیل به برند شده اند. وی تصریح کرد: برای مثال هرگاه یکی از مسئولان قصد بازدید از مراکز یا دیدار با مسئولان بهزیستی را دارد، انتخاب اول خود را شیرخوارگاه آمنه می داند و طبیعی است در چنین شرایطی و با وجود سابقه بسیار زیاد، موقعیت جغرافیایی مطلوب و رفت و آمدهای زیاد مسئولان به این مرکز، آن را تبدیل به یک برند کند.

وی در ادامه آسایشگاه کهریزک را از این لحاظ حتی از شیرخوارگاه آمنه نیز برخوردارتر دانست و گفت: اکنون شیرخوارگاه آمنه به مرکزی ملی، فرااستانی و فراسازمانی تبدیل شده است؛ اما شاهد آن هستیم که آسایشگاه کهریزک تبدیل به برندی بین المللی شده و حتی اگر فردی از اروپا خواهان کمک به یکی از مراکز بهزیستی باشد نیز به دلیل شناخت نداشتن از دیگر مراکز بهزیستی، کمک خود را به آسایشگاه کهریزک یا شیرخوارگاه آمنه واریز می کند. قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور این وضعیت را نشانه ضعف بهزیستی ندانست و گفت: نباید گمان کنیم که شیرخوارگاه آمنه دارای منابع زیادی بوده و در مقابل شیرخوارگاه ها و مراکز دیگر فاقد هرگونه منابع و مشارکتی هستند.