آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۹
ایران
۱۵

وقوع سیلاب در مسیر بجنورد جنگل گلستان

بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب که عصر پنجشنبه به بسته شدن محور پرتردد غربی خراسان شمالی در حدفاصل بجنورد جنگل گلستان منجر شد، علاوه بر خسارات زیادی که به خانه های روستایی و دام های آنها وارد کرد، به مرگ 3 نفر از هموطنانمان نیز انجامید.

به گفته مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با وقوع سیلاب در منطقه چمن بید خبری مبنی بر مفقود شدن 3 نفر اعلام وصول شد و بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر استان برای یافتن آنها ماموریت یافتند. حسین عظیمی در گفت وگو با ایرنا افزود: اجساد این 3 نفر روز گذشته داخل یک پراید پیدا شد.

وی یاد آور شد: جریان سیلاب در سطح جاده در منطقه باش کلاته، حدفاصل چمن بید دوراهی جاجرم، پلیس راه را مجبور کرد به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، برای مدتی این محور را روی خودروها ببندد.

عظیمی با اشاره به شدت بارش های عصر پنجشنبه در بخش های سه گانه شهرستان راز و جرگلان و نیز بخش سملقان شهرستان مانه و سملقان گفت: سیلاب موجب رسوب گذاری در مسیرهای روستایی شده که گروه های راهداری در حال رسوب برداری از سطح جاده ها هستند.

در همین حال سرپرست فرمانداری راز و جرگلان خبر داد: بر اثر جاری شدن سیلاب در عصر پنجشنبه، بیش از 50 راس گوسفند و پنج راس گاو از دام های اهالی روستاهای مرزی این شهرستان خراسان شمالی تلف شد. احمد ریواده افزود: شدت سیلاب به حدی بود که بخش زیادی از راه های روستایی منطقه را زیر آب برد و با سرریز شدن از روی پل مسیر شهرستان در روستای توتلی و شکستن حفاظ های کناره پل و آسیب زدن به گاردریل، برای حدود یک ساعت محور ارتباطی این منطقه را مسدود کرد.