آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۰۶
اقتصاد
۴

تشکل ها

مسکن به این زودی ها گران نمی شود

رییس کانون سراسری انبوه سازان تهران، افزایش قیمت مسکن در آینده نزدیک را بعید دانست و گفت: افزایش و کاهش قیمت در بخش مسکن خیلی سریع اتفاق نمی افتد بلکه به تدریج رخ می دهد و خبر هم می کند، به همین دلیل می تواند کنترل شود. ایرج رهبر اظهار کرد: توافق جامع هسته ای تا یک سال آینده اثرات خود را بر بخش مسکن خواهد گذاشت. درست است که بخش مسکن مستقیما به مذاکرات هسته ای وابسته نیست ولی با توجه به اینکه بیش از 30 درصد رونق هر بخش از اقتصاد به مسکن مرتبط است، اگر به هر دلیلی اقتصاد کشور به جریان بیفتد، مسکن بیشترین تاثیر را در گردش اقتصاد خواهد گذاشت.

سود 100 درصدی برای فروش یک پیراهن!

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سود فروش پوشاک 20 درصد است اما برخی فروشندگان تا 100 درصد سود از خریداران می گیرند. جواد درودیان، با تاکید بر اینکه باید جلوی واردات پوشاک قاچاق و واردات قانونی آن نیز گرفته شود، اظهار کرد: حدود 70 تا 80 درصد واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده شده اند و جای تعجب است که چرا جلوی این قبیل واردات گرفته نمی شود.

تخم شترمرغ 20هزار تومان

رییس هیات مدیره تعاونی پرورش دهندگان شترمرغ گفت: قیمت هرکیلوگرم گوشت شترمرغ حدود 38 تا 40 هزار تومان و قیمت هر عدد تخم شترمرغ بدون نطفه نیز 18 تا 20 هزار تومان است. پرویز نیامنش، به میزان تولید گوشت شترمرغ در پنج ماهه اول امسال اشاره و اظهار کرد: از اول فروردین امسال تاکنون حدود 50 تن گوشت شترمرغ تولید شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، این میزان حدود 40 تن بوده است.