آرشیو چهارشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۰۹
سیاست
۳
تاریکخانه

روش های پیشنهادی احیای روابط

شهرام شهیدی

خانم «فدریکا گوییدی» وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در آستانه سفر به تهران، اظهار کرد: «ما می خواهیم روابط میان ایتالیا و ایران را احیا کنیم.»

شوک الکتریکی یکی از روش های احیای بیمار (روابط رو به احتضار ایران و ایتالیا) شوک الکتریکی است. ما چون روزانه در کشور با انواع و اقسام شوک های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، تلویزیونی و غیره مواجهیم بدن مان در مقابل شوک آبدیده و ضد ضربه شده. بنابراین شاید تنها با یک شوک قوی چندصد میلیارد دلاری بشود به این رابطه شوک وارد کرد.

تبصره: لطفا از شوک های به سبک فرانسه و آلمان احتراز کرده و خیابان های ما را از لامبورگینی و مازراتی و فیات پر نکنید.

تزریق آمپول: نخستین شرط تزریق آمپول جهت احیا این است که آمپول زن شخص ثالث نباشد و یکی از طرفین ایران یا ایتالیا به بیمار تزریق کنند.

تبصره: جهت جلوگیری از هرگونه شایبه سیاسی از تزریق آمپول در سمت چپ یا راست بدن خودداری شود!

سرم: تزریق سرم به بیمار نیز یکی دیگر از روش های احیای بلندمدت است. در این روش ایران و ایتالیا می توانند آمپول های تقویتی را به محلول سرم اضافه کنند که بیمار با دوپینگ ناشی از آن زودتر از جا بلند شود.

تبصره: انواع وام ها، رانت ها، دکل ها و غیره در زمره ب کمپلکس های تقویتی هستند.

فیزیوتراپی: در این روش «رابطه ایران و ایتالیا» به عنوان مریض در حال احتضار تحویل فیزیوتراپ شده و پس از چند جلسه مشت و مال پشت درهای بسته بالاخره قولنج رابطه جا می افتد و همه سر خط می آیند.

آب درمانی: در بهبود کلیه امراض و بیماری های جلدی و زیرپوستی و مفاصل و اسکلت بندی و... مفید است. تنها مشکل این است که برای آب درمانی آب هست اما کم است. لذا ایتالیایی ها می توانند با کمک به بارور کردن ابرها گام های موثری در این زمینه بردارند.

روانشناسی بالینی: برخی بیماری ها ناشی از مشکلات روحی، روانی است. با توجه به آسیب دیدن روحیه حساس هر دو کشور در برهم خوردن رابطه و حالت قهر- قهر بهتر است یک روانشناس بالینی در محل مذاکره حاضر و از محاسن عشق های افلاطونی بین دو کشور سخن بگوید.