آرشیو یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۶۷
ورزش
۱۸

ایراندخت

دعوت نامه فیفا برای داوران زن ایرانی

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران از دو داور بانوی ایران دعوت کرد تا در مسابقات مقدماتی المپیک ریو 2016 قضاوت کنند. سلطنت نوروزی و انسیه خبازمافی نژاد به ترتیب به عنوان داور وسط و کمک داور در این رقابت ها به میدان خواهند رفت. مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک ریو با حضور تیم های تایلند، ویتنام، چین تایپه، میانمار و اردن 21 شهریور تا اول مهر برگزار می شود.

3 مدال دیگر برای دختران ووشوکار

سومین روز رقابت های ووشوی (بخش تالو) قهرمانی آسیایی چین با مدال آوری دختران ووشوکار ایرانی پیگیری شد. فاطمه جزینی در فرم گون شو مسابقات با 9،25 امتیاز به مدال طلارسید. زهرا کیانی که تاکنون دو مدال طلادر فرم های دیگر به دست آورده بود، به مدال نقره فرم جین شو نیز دست یافت. وی با امتیاز 9.32 نایب قهرمان شد. فاطمه بنی اسدی نیز در فرم نان چوان با 9.29 امتیاز به عنوان سومی بسنده کرد.

افزایش شانس هندبال زنان ایران برای جهانی شدن

با انصراف تیم تاجیکستان از مسابقات هندبال قهرمانی دختران آسیا شانس ایران برای کسب سهمیه جهانی افزایش یافت. در ابتدا هفت تیم ایران، چین، قزاقستان، ازبکستان، ژاپن، کره جنوبی و تاجیکستان در این رقابت ها حاضر بودند، اما با انصراف تیم تاجیکستان برنامه کلی مسابقات تغییر کرد. سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال دختران آسیا از 15 مرداد در آلماتی قزاقستان آغاز شده است. این رقابت ها حکم انتخابی مسابقات قهرمانی 2016 جهان را در روسیه دارد. پنج تیم نخست این رقابت ها به صورت مستقیم راهی مسابقات جهانی می شوند؛ بنا بر این با انصراف تاجیکستان، شش تیم به رقابت های خود ادامه می دهند که شانس دختران هندبال ایران برای کسب سهمیه مسابقات جهانی افزایش یافت.